Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pass dere for useriøse kinesiske leverandører!

Har du blitt lurt av svindlere i forbindelse med drift av nettbutikk?

  • Ja

    Stemmer: 4 22,2%
  • Nei

    Stemmer: 14 77,8%

  • Totalt antall stemmer
    18

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Hei,

Jeg har importert varer fra Kina nå i nesten 3 år. Men jeg har opplevd 2 ganger å bli svindlet av tilsynelatende seriøse firma som virker helt troverdige og veldig hyggelige på mail. Disse har jeg fått kontakt med via Alibaba.com De har lovet å skaffe akkuratt det jeg leter etter av produkter, jeg har betalt og så: ikke en lyd fra de på ukesvis. Jeg bruker Alibaba.com, som har blitt sikrere med åra, men mitt stalltips er:

  • Hvis de insisterer på å motta pengene via T/T, Western Union eller lignende og ikke PayPal eller escrow, ligg unna! Hadde senest i dag en samtale med banken min angående en transaksjon for et større parti minnepinner som jeg aldri fikk, og sjansen for å få tilbake pengene = 0,5 %.
Så utøv forsiktighet med firma dere ikke vet hvem er. Det kryr av useriøse aktører som bare vil ha pengene dine. Kan føye til at Aliexpress.com har jeg ingen dårlige erfaringer med. Hvis de ikke kan levere/sender feil vare, får du tilbake pengene. Det har fungert greit.

Lykke til i importjunglelen! Bruk skjønn, og alltid gjør et google-søk på de du vurderer å handle med før du gjør en deal. Og bruk PayPal eller Escrow hvis du ikke er 100% sikker på hvem du har med å gjøre. Det kan spare deg for masse penger, frustrasjon og i værste fall konkurs.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Hei,

Jeg har importert varer fra Kina og mange andre land i verden i over 20 år nå. Men, jeg har aldri opplevd å bli svindlet av noen av disse jeg har valgt å inngå handler med. Riktignok har de litt andre kulturer enn vi har her hjemme, og ikke minst en annen oppfattelse av ting enn vi er vant med.

Unngå å bli svindlet ved å være en seriøs og proff innkjøper. Det vil si at man også gjør risikovurdering, får sendt prøver, sjekker om den man handler med er en "verified supplier" på alibaba.com etc.
Handler man med store summer sikrer man seg deretter.

Er man i tvil om den man handler med er seriøs holder man seg unna og går videre, eller konfererer med andre.

Import fra Kina og andre land er ikke så farlig da de fleste handler går i orden! Lykke til med importen!
 

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Hvilke betalingsmetoder vil du anbefale hvis jeg for eksempel finner en "Verified supplier" på Alibaba.com? Noen tips å dele med oss?:)

Hei,

Jeg har importert varer fra Kina og mange andre land i verden i over 20 år nå. Men, jeg har aldri opplevd å bli svindlet av noen av disse jeg har valgt å inngå handler med. Riktignok har de litt andre kulturer enn vi har her hjemme, og ikke minst en annen oppfattelse av ting enn vi er vant med.

Unngå å bli svindlet ved å være en seriøs og proff innkjøper. Det vil si at man også gjør risikovurdering, får sendt prøver, sjekker om den man handler med er en "verified supplier" på alibaba.com etc.
Handler man med store summer sikrer man seg deretter.

Er man i tvil om den man handler med er seriøs holder man seg unna og går videre, eller konfererer med andre.

Import fra Kina og andre land er ikke så farlig da de fleste handler går i orden! Lykke til med importen!
 

Msites Ltd

Livsnyter
Hvilke betalingsmetoder vil du anbefale hvis jeg for eksempel finner en "Verified supplier" på Alibaba.com? Noen tips å dele med oss?:)

Tidligere, som for en mannsalder siden var det ofte LOC (letter of credit) vi brukte når vi ikke førte direkte over. Dette var kostbart, og er sikkert det fremdeles. Eller vi brukte agenter, ofte med base i Hong Kong som reiste og ordnet alt det praktiske i fastlands-Kina.

I dag bruker jeg kun direkte bankoverføringer og eventuelt paypal.

Om jeg har vært dyktig i å plukke leverandører eller heldig skal jeg ikke si noe om, men jeg tror nok du har vært maks uheldig.
 

Tonny Kluften

Administrator
Hvis du ikke har blitt svindlet har du ikke levd :D

Klart man må passe på, men noen ganger får man ikke gjort mer enn som så og så. Sjanser må man ta og det går som oftest bra heldigvis. Å handle gjennom aliexpress og dhgate er sikkert, når det kommer til det økonomiske, men man risikerer å få skikkelige dårlige varer.
 

Steven

Member
Hvis du ikke har blitt svindlet har du ikke levd :D

Klart man må passe på, men noen ganger får man ikke gjort mer enn som så og så. Sjanser må man ta og det går som oftest bra heldigvis. Å handle gjennom aliexpress og dhgate er sikkert, når det kommer til det økonomiske, men man risikerer å få skikkelige dårlige varer.

Hvilke hadde du anbefalt?
 

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Tidligere, som for en mannsalder siden var det ofte LOC (letter of credit) vi brukte når vi ikke førte direkte over. Dette var kostbart, og er sikkert det fremdeles. Eller vi brukte agenter, ofte med base i Hong Kong som reiste og ordnet alt det praktiske i fastlands-Kina.

I dag bruker jeg kun direkte bankoverføringer og eventuelt paypal.

Om jeg har vært dyktig i å plukke leverandører eller heldig skal jeg ikke si noe om, men jeg tror nok du har vært maks uheldig.
Takk for svar:)
 

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Aliexpress og DHgate og eBay. Du har de samme selgerne på alle stedene, med like priser.
Forskjellen er at på Aliexpress er det de som tar seg av betalingen, og du har rett på pengene tilbake hvis du mottar feil vare, eller utilfredstillinde produkt. I tillegg kan ikke alle aktører på Aliexpress levere så store kvanta som iblandt behøves. På Alibaba er det ofte direkte bankoverføring til den du handler med som kreves, og da er du mindre sikra om noe skulle skje, er min erfaring.
 

kami1337

Medlem
Alibaba:

Huk av på "Gold supplier" og "Assessed supplier".

Bruker ikke leverandøren paypal? Garantert utestengt av en grunn. Ikke bestill her. ( svindel )
Leverandør sender ikke sample og du må bestille stort parti med en gang? Svindel.

Følg disse reglene så går det nok bra.
 
Topp