Kjapp og trygg hosting for Wordpress

PayPal eller ikke?

Oppgradering fra Klarna Faktura til Klarna Checkout er gratis såvidt jeg vet så da kan man bestille Klarna Faktura med normal startavgift og så oppgradere gratis til Klarna Checkout som har en kunstig høy startavgift. Det er jo fint det :)

Klarna är väldigt bra på att dölja vad saker och ting kostar, lite deras affärsmodell tror jag. De har ju nyligt fått kritik i Sverige.

Är det inte så att det är gratis att gå upp från faktura till konto?
 

thorep

Medlem
Jeg har snitt ordre på ca 200 kr + frakt så så ca 20 kr fra hver ordre blir da til klarna...hmm..
Finnes det andre løsninger der ute? Som er billigere?
 

thorep

Medlem
Det blir nok ikke gratis nei, men kanskje prisene til de nye og klarna blir bedre nå som det blir mer konkurranse...men kom gjerne med tips til lignende løsninger som klarna, som fungerer i Norge
 
Det der er jo helt rått!
Men det blir ikke gratis for nettbutikken det heller.

Nej men om dessa 2 aktörer går in på exakt samma marknad som klarna så har klarna ett problem. Märkligt att kortbolagen vaknar så sent. Sen måste jag beundra sverige när det gäller nya företag, det kommer varje år fram miljardföretag från sverige inom it sektorn. Tacka socialdemokratin för det :) Vettigaste politiska beslutet de någonsin tagit, It åt alla, alla ska ha en egen dator, detta skedde på 90 talet, ja nu skördas frukterna..

Vet inte vad som finns i Norge idag liknande klarna, finns det något? De borde ju synas mer isåfall.
 

thorep

Medlem
Paymill? det skal jeg søke opp nå:)

Ta gjerne å skriv litt fordeler ulemper her dere også , selv om jeg søker det opp
 

thorep

Medlem
Paymill trenger Personal Taxpayer Reference* og Company registration no.*.
Company er vel org nr. Er da personal mitt personnummer? (enk foretak ikke MVA)
 

rattata

Medlem
Paymill? det skal jeg søke opp nå:)

Ta gjerne å skriv litt fordeler ulemper her dere også , selv om jeg søker det opp

Den største fordelen er at kundene ikke forlater nettsiden din. Ellers er det ingen løpende kostnader som med Nets, DIBS og Klarna, og heller ingen oppstartsavgift som alle disse også har. DIBS og Nets rundt 3000.- Klarna Checkout ca 7000.-

Du trenger heller ingen kortinnløser ala Teller som du må ha med Nets og DIBS.

Nå er det selvsagt ikke gratis å bruke Paymill, men du betaler på samme måte som med PayPal, avhengig av salget ditt. Prisene er også ganske like hvis du sammenlikner PayPal og Paymill.

Har du en nettbutikk som omsetter for 30 000+ i måneden kan nok DIBS, Nets eller Klarna kanskje lønne seg, men for ferske nettbutikker er Paymill et veldig bra alternativ.

Ulempen er først og fremst at registreringen/godkjenningen ikke så enkel som med PayPal.

Det er heller ikke alle nettbutikker som har moduler/addons for Paymill.
 
Topp