Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Paypal og gebyrer på kjøp

Jeg opprettet en bedriftkonto på paypal for mottak av betaling for kunder, og at det er gebyrer der var jeg klar over.

Derimot så er jeg litt overrasket over at jeg også må betale relativt store gebyrer på KJØP også via bedriftkonto også.

Det blir vel problematisk om jeg kjøper varer fra privat paypal for å senere bokføre det på firma? Hvordan løser dere dette?
 

thoaud

Country manager @ Servebolt
Jeg forstår ikke helt hvilke store beløp du sikter til?

Fra Paypal sine nettsider:
Det er gratis å handle i norske nettbutikker. Når du handler i utenlandske nettbutikker, kan vi legge til et gebyr for valutakonvertering. Du får alltid se den endelige prisen før du betaler. Når du selger noe, betaler du bare ett gebyr per salg. Det er ingen opprettelses- eller månedlige gebyrer.
 
Fra paypal sine nettsider:

Overføringer til utlandet: 0,4 % til 1,8 % gebyr når hele overføringen kommer fra PayPal-saldoen din, eller 3,8 % til 7,4 % + 2,80 kr når du bruker betalingskort. Gebyret avhenger av hvilket land du overfører til.

Så i verste fall risikerer jeg å få et tillegg på 7.4% + 2,80 om jeg betaler via kort til noen i utlandet. Eller for å si det kort, kjøper jeg noe til 5000 kr kan jeg ende opp med å betale hele 372,8 i bare gebyrer på den overføringen.

Kilde: https://www.paypal.com/no/webapps/mpp/paypal-fees (usikkerom limken fungerer om man ikke er logget inn.

Jeg forstår ikke helt hvilke store beløp du sikter til?

Fra Paypal sine nettsider:
 
Aha! Skjønner. Takk for oppklaringen.

Overføringer vil vel i så fall gjelde dersom jeg kjøper noe via alibaba, eller via direkte kontakt som ikke har en kjøpe-funksjon. Da er det vel kanskje uansett like greit å ta en vanlig bankoverføring uten at jeg har sjekket kostnaden for det.
 

HPF

Medlem
Det MÅ vel være noen som har stått ovenfor denne problemstillingen tidligere?
Ja, og løsningen kan i en del tilfelle kan være TransferWise.

PayPal som betalingsmåte kuttet jeg ut for en god stund siden, det var et lett valg siden jeg selger lite til utlandet og bare 5-6% av mine norske kunder brukte det.
 
Topp