Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pc`en slår seg av

zapotek

Medlem
Slet med en dataorm for noen år siden som ga slike symptomer. Skjedde ca. 10 sekunder etter at jeg gikk inn på nettleseren.
 

Bjørnar

Gründer
skru den på igjen?

muhahaha ;)

--

seriøst: hva slags maskin har du? kjør jevnlig diskopprydding osv - min w7 sleit også med det, og det var disken som var trøblete der. (hos meg kom det gjerne mens jeg jobbet; blåskjerm, og reboot)
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Hey!

Kan jo være hundre grunner til at en pc slår seg av (dauer)..
Men som regel er det for at den blir for varm, så systemet stenger ned dritten i steden for at den skal ta fyr ;)

Har du skjermsparer?
Er det da den stenger seg av?
Kan da i såfall være driverne til skjermkortet ditt som ikke stemmer slik at viftene på skjermkortet ikke får "korrekt" beskjed på viftehastighet, om du skjønner

Du kan og prøve på noen måte å gi den mer kjøling..
Riv av vegger, sleng inn ei vifte til, prøv med litt kjølepasta på cpu'n, eller sett den på balkongen.. ;)

Kan og være strømforsyningen din som ikke gir nok power..
Kanksje prøve å bytte ut den og..


Som sagt det kan være 100 grunner...

/S
 

Travellingman

Nettgrunder
Trøbbel med pc/laptop er noe dritt :mad:

Fruen sin Lenovo Ideapad U350 har nettopp fått problemer, blåskjerm og restarting noe som skjer etter kort tid når laptopen er på. Så det er umulig å drive noe videre feilsøking....

Kjører win7 og har prøvd via win7 cd`en repair og memory diagnostisc tool og får frem melding om hardware problemer. Denne laptopen ble forøvrig kjøpt i sommer med win vista men jeg har lagt inn win7 professional.

Snakket med Lenovo support nettopp og de mente att det ikke nødvendigvis var hardware relatert og att jeg skulle prøve og legge inn win7 på nytt. Og det er jeg nå i gang med, så får se hvordan det går etterhvert.... :confused:
 

Nutz

Med lem
Har lagt merke til dette med min Win7-maskin også, har kommet til den noen ganger, og den har vært "avslått" på feil måte, står normalt konstant med strøm på, og er relativt ny. -strømstans er helt utelukket.
Er den i bruk, så funker den 100% hele tiden.
Mistenker at det er en slags vedlikeholdsprosess med lav prioritering eller med et sært oppstartsalternativ som "normalt" starter etter en stund uten brukeraktivitet som er råtten.
 

Knut

Medlem
Varmgang er som oftest ikke ett problem. Det hører med til sjeldenhetene ved normal bruk.
Blåskjerm er i 70% av tilfellene relatert til hardware og da oftest minnebrikker.
Om man har en helt ny pc med blåskjerm problem så sjekker man om minnebrikkene sitter skikkelig. (Om man da vet hva minnebrikker er, og hvor disse sitter)

Om man legger inn W7 på en eldre maskin som det før var vista eller XP på så hender det at man problemer med at den slår seg av. Som oftest er det 2 problem.
Feil innstillinger i Strømalternativer eller hardware som ikke ikke har tilpasset drivere.
 

Nutz

Med lem
Problemet er at det ikke kommer opp en blåskjerm slik at man får et lite hint om hva som forårsaker problemet.
 
Topp