Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pc`en slår seg av

picxx

Well-Known Member
Jeg tok strømforsyninga fra en gammel pc og satte inn i den nye. Og nå går den foreløpig. Har gått i et par timer nå uten å slå seg av. Krysser fingra.

Du kødder eh?

Du tar en gammel ford 1600 motor og setter inn i et ferrari karrosseri og forventer hva?

Tsju!!!.....
 

Tonny Kluften

Administrator
picxx, jeg byttet ut den nye ødelagte strømforsyninga med en gammel som virker...

Nå har den gått siden i går med strømforsyninga til den gamle pc`en. Den gamle strørmforsyninga gir bare 400W, den som er ødelagt ga 450W så det er nok ikke styrken det kommer an på her. Ville vært rart om de har solgt hundrevis av pc`er med for liten strømforsyning uten å merke det.
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Når du kjøper en slik "ferdig" pc og om du i tillegg tenker "økonomi", så får du det du betaler for...
Ville vært rart om de har solgt hundrevis av pc`er med for liten strømforsyning uten å merke det.
Kanskje den pc er optimal for skole og kontor arbeid.
Med litt surfing, dokumentskriving og for lettere arbeidsoppgaver..
Folk ser som regel bare på harddiskens størrelse, minne og OS..
De bryr seg ikke om power'n, og det vet de som lager disse pc'ne ;)


Pc'n jeg har derimot, er ikke økonomisk eller en ferdigløsning.
Denne er selvbygget for å gi meg det ultimate.
Ikke bare er den bygget for at den skal være rask og stille...
Den skal og fungere smertefritt, da dette er veldig viktig siden pc'n er mitt arbeidsverktøy.

og 450W power er ikke så mye for dagens programmer.
Selv har jeg en på 1100W.

Så selv om din er ny og fin, så behøver ikke det bety at den er bra bare for det..
400W'n kanskje har bedre viftefunksjon.. for ja, den trenger kjøling den og...
kanskje de har lagt litt mer av sjela si i den power'n og fått en som er litt bedre, selv om den yter mindre watt's..

Skryte litt mer av arbeidspc'n min da ;)
MÅ jo være lov det! :p

Power : Nexus 1100W power
Hovedkort : Gigabyte, Ga-Ep45t-UD3LR.
Minne : 16 Gb DDR3 2200
CPU : Intel 3,4 GhZ
Skjermkort : 1024mb GDDR5, PCI-Express grafikkkort, med 2 X DVI , 1 X HDMI, 1 X DP og 2 vifter
Harddisker : 2X Sata HDD på 250GB hver
Skjerm : BenQ 22" HDA Widescreen ( 2 stk.)
Lyd : integrert 5.1 kort med ekstern forsterker som utgir syke 120W's surround. (musikk til arbeid, med bra dødsmetall-lyd er viktig!)

Prisen på denne pc's komponenter kommer vel på rundt 20-25 store lapper..
Så hvorfor har jeg en så sykt rå og dyr PC?
Jo, for at du får hva du betaler for..
 
Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator
Flott pc det der. Skryt er ikke bare lov, det er påbudt. Syns folk skryter for lite. Det er morsomt å fortelle om noe man er fornøyd med :)
Akkurat nå er jeg veldig fornøyd med at jeg fant en supersexy font (AgencyFB) og klarte å bruke font-face for å implementere den i en wordpress installasjon med Font Squirrel | Create Your Own @font-face Kits.

1100W, vel...
Jeg får ta en tur ned til Datakjeden og høre hva de tror. Strømforsyninga burde holde til å redigere WP online... Og den har gradvis blitt verre.
 
Sist redigert:

Nutz

Med lem
En programmerer burde egentlig hatt en middels til dårlig maskin for å bli ekstra motivert til å lage effektive løsninger, da få hxn selv får smake på hvordan dette fungerer i praksis. :)

1100 Watts power på en PC ville jeg kun vurdert dersom det var integrert en selvrensende microbølgeovn og kaffetrakter i dævelskapet. :)
 
16gb ram??

Jeg investerte i et radeon 4890 kort (variant med 900mhz klokking) på den tiden da det var pokker til saker hehe.. var på supertilbud til 1400. Men den kjører da f.eks crysis på absolutt max av alle mulige oppløsninger og instillinger. Måtte oppgradere strømboksen så da satte jeg inn en på 650 watt og det ser ut som den takler alt bra.
 

Nutz

Med lem
:D
Har stor sans for folk som realiserer guttedrømmen med å skaffe seg det råeste av det råeste innenfor det de er interessert i. -Nettopp fordi de har dilla på det.
Men liten respekt for de som finner på billige unnskyldninger som behov i jobben, -er sånt man sier til kona det når hun blir mistenksom på gubben som kommer hjem med et fårete smil i hele fjeset.
 
Topp