Kjapp og trygg hosting for Wordpress

PDF konverterer?

clinton4

Medlem
Hei,

Er det noen her som kjenner til et script som kan konvertere de fleste filtyper til PDF filer?
 

clinton4

Medlem
Jeg ser altinn.no klarer det med de fleste normale tekst og bilde filer, så det bør jo finnes en løsning der ute.
 
Hei,

Er det noen her som kjenner til et script som kan konvertere de fleste filtyper til PDF filer?
php.net ser ut til å anbefale PDFlib. Har ikke prøvd dette selv (ser ut som om prisen er 800 € for installasjon på server), men dette er godt støttet på php.net, så jeg går ut fra at man får det man betaler for.

I manualen på php.net finner man også dette avsnittet:

How can I generate PDF files without using the non-free and commercial libraries like PDFLib? I'd like something that's free and doesn't require external PDF libraries.

There are a few alternatives written in PHP such as » FPDF and » TCPDF (død link).

There is also the Haru extension that uses the free libHaru external library.

Merk at jeg ikke har erfaring med noen av disse løsningene selv og at jeg bare videreformidler ting jeg har lest. PDFLib ser ut til å være den anbefalte løsningen, FPDF ser ut til å være den anbefalte gratisløsningen.

Beklager for et litt OT spm: Noen som vet om et program for å kunne redigere og lagre PDF documenter med?
Personlig bruker jeg CutePDF - Create PDF for free, Free PDF Utilities, Save PDF Forms, Edit PDF easily. til å lage PDF-filer. Fungerer slik at du installerer det som en printer, og dermed kan du bruke det i alle programmer som det er mulig å sende ting til printeren fra. Har brukt det til alt fra masteroppgaver og fakturaer til plakater og brosjyrer, og det fungerer utmerket.
 

fabbz

Medlem
Regner med at de ikke bruker et script, de bruker sikkert et 3-partsprogram.
Altså programmet har ikke noe med php å gjøre, og de kjører det gjennom passthru();
PHP: passthru - Manual

Så om du skal gjøre det samme så lønner det seg å kjøre linux som server
iom det er mye open source produkter på dette området.

Kanskje for å forklare dette litt bedre.

1. Man laster opp sin fil (f.eks test.doc)
2. Filen ble lastet opp, og da kjører systemet konverteringsprogrammet
gjennom en passthru(); og da gjør om til en pdf (om det er det du ønsker).
3. Simsallabim og du har alle filtyper i pdf
 
Personlig bruker jeg CutePDF - Create PDF for free, Free PDF Utilities, Save PDF Forms, Edit PDF easily. til å lage PDF-filer. Fungerer slik at du installerer det som en printer, og dermed kan du bruke det i alle programmer som det er mulig å sende ting til printeren fra. Har brukt det til alt fra masteroppgaver og fakturaer til plakater og brosjyrer, og det fungerer utmerket.


Mener det er denne vi bruker også, ligger som en printer og har taklet det meste jeg har sendt dit så langt..

Ellers bruker jeg denne her når jeg skal fjerne/endre felter i pdf-dokument.
pdf creator

Hvor godt den fungerer er noget avhengig av hvilket program avsenderen har benyttet for å lage pdf-fila i utgangspunktet

Merk at gratisversjonen ikke lar deg lagre, kun redigere og printe, men den lar deg eksportere til word. Teksten kommer da frem i tekstfelter i word og lager et monster av en fil (17mb for èn side!)
 
Sist redigert:

OVESVE

New Member
Jeg er ingen racer på data men kjøpte for en tid siden en epson px 830,med toppmater da jeg skanner en del dokumenter,legger de i dokumentmateren og velger scann til pdf,det fungerer helt flott,det jeg lurer på er hva gjør jeg hvis jeg ønsker og redigere et dokument,ser at adobe tilbyr noe der men de var litt kostbare syntes jeg,trenger vel ikke et avansert program,kun ett jeg kan fjerne/ legge til tekst med som har norsk brukerveil.
lastet noe som het sunbeam men skjønte vel i grunn ikke så mye av det.noen som har et tips der ute?
vhs.en gråhåret på 63.
 
Topp