Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Penger å tjene på infoside om sykdom?

webmannen

Medlem
Jeg har et domene som har ca 500 000 treff på norsk google.

Vet at dette domenet vil komme øverst i google. og at mange folk vil gå inn på siden.

Er det noen penger å tjene på en infoside om f.eks en sykdom?

f.eks. hårtap.no
 
Trafikk er grunnlaget for inntekt, og dersom du får mye trafikk, er det nok litt å hente på annonseinntekter selv om det ikke er en godt betalt nisje. Når det gjelder sykdom/lidelser og behandling er det jo også private klinikker som konkurrerer om kunder/pasienter, og det er alltid noen som ønsker å selge produkter. Spådommen om du kommer øverst i Google kan jeg ikke gå god for.
 

picxx

Well-Known Member
antall treff i google sier ikke noe som helst om hvor mange som søker etter dette navnet/frasen.
 

webmannen

Medlem
Jeg føler meg i alle fall 95% sikker på at min siden ville havnet øverst på google.
Hvor mye penger får man ca per besøkende? Regner da med at det er google-annonser dere prater om-.
 
Dersom siden din passer for annonser for en god type tanntråd og tannpirkere, så er nok ikke provisjonen så høy. Tiltrekker siden annonsører for plastiske operasjoner på privatklinikker, kan du regne med langt høyere pris per henvisning/klikk/salg. Et litt banalt eksempel, men det er jo ingen av oss som vet noe om domenet ditt. Det beste er å hoppe i det, og se hva inntekten blir. Med topp-plassering ved søk :rolleyes: er jo utgangspunktet meget godt.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Det klassiske svaret her på webforumet.
Hva er dyrt? hva er mye? hva er en bil? hvor mye koster en bil?

Hvorfor gidder du spørre hvis du allerede vet svaret?

Det er NØYAKTIG som å komme inn i en bilbutikk å spørre; "Hva tror du en bil koster meg i året om jeg kjører 10 mil om dagen"?

Det kommer ann på hvor tung bilen er, hvor mange som skal være med i den, hvor mange hester den har, hvilket underlag du kjører på, hvor mye den bruker pr mil osv osv...

Samme er det med din situasjon. Du sier kun at det er en sykdom, men vi aaaner jo ikke hvor mange som faktisk søker på dette pr måned. Antall treff har som picxx sier ingenting å si.

Vi vet ikke hvor mye man tjener pr klikk på dette med Adsense, vi vet ikke hvilke typer annonser du vil vise, vi vet igrunn ingenting.

Derfor burde det ikke være en overraskelse at vi ikke klarer å komme opp med en sum på hva du kommer til å tjene...

For å svare så nøyaktig som mulig så kan du forvente fra 0,10kr til 10,00kr pr klikk hos Adsense.
 
Sist redigert:

webmannen

Medlem
Takk Magnus. Det er slike svar som er interessante og nyttige!
Om en person kommer inn i en bilbutikk og spør om det så svarer man:
Har du en gammel bil så koster de ca 2kr per km har du en splitter ny bil ca 3,4kr per km. er ikke vanskeligere enn det vettu.
 
I teorien er det penger i alle sider personer besøker. Som en side som for eks. hårtap treffer en nærve i folk, og blir en PAIN. Alle kan litt om markedsføring vet at om du skal selge noe er det beste du kan gjøre å finne PAIN, ikke WANTS. Kan du løse et problemer er folk i større grad villige til å betale det, det koster for å fikse problemet.

Selvfølgelig kan det være at det ikke er veldig mange som føler at hårtap er et problem. Men jeg har en følelse av at en del personer misliker hårtap..

Som du sier selv er "hårtap" bare et eksempel her.
 

zapotek

Medlem
Svaret på det du spør om er 42. Jeg har brukt en supercomputer på størrelse med en planet for å komme frem til dette svaret, så jeg håper det er tilfredstillende.
 
Topp