Kjapp og trygg hosting for Wordpress

PhoneLeaks.net - Internasjonal utgave av Faktanett

JoachimO

Medlem
Har begynt å pusle sammen en internasjonal utgave av Faktanett.no under domenet PhoneLeaks |

Både for å nå ut til et større publikum (lettere med noen milliarder potensielle besøkende fremfor noen millioner :p) og fordi jeg i oppsetningsfasen ville eksperimentere med noen småting.

Så, til spørsmålene.

1. Hvilken type faktaside foretrekker du:

Samsung Galaxy S4 mini | PhoneLeaks
- Kun score og spesifikasjoner

eller

Samsung Galaxy Note 3 | PhoneLeaks
- Også en kort artikkel om telefonen.

2. På sistnevnte link, hvor tydelig er det at artikkelen er autogenerert? Har puslet sammen en shortcode som henter info fra specsheetet og putter denne infoen inn i en standardartikkel. Flyter teksten bra og er grei å lese, selv om det blir veldig mye teknisk info/specs i den?

3. SEO - jeg tenker jo at alternativ 2 er langt bedre SEO-messig, siden faktasidene for langt mer tekst og innhold, men, teksten er jo relativt standard, selv om en god prosentandel byttes ut pga alt som hentes fra den spesifikke telefonen. Hva tror dere når det kommer til dette (duplicate content)
 

selbekk

Medlem
Jeg savner et ordentlig review av telefonen på toppen av versjon nummer to. Gjerne også linker til andre reviews.
 

zapotek

Medlem
3. SEO - jeg tenker jo at alternativ 2 er langt bedre SEO-messig, siden faktasidene for langt mer tekst og innhold, men, teksten er jo relativt standard, selv om en god prosentandel byttes ut pga alt som hentes fra den spesifikke telefonen. Hva tror dere når det kommer til dette (duplicate content)

Altså, på Engelsk er konkurransen såpass formidabel at du kommer ikke til ranke på telefonnavnene *uansett*.

Du må tenke longtail søkefraser for å ha sjanse her. Autogenerert innhold gjør at du uansett ikke har nubbsjanse. For å si det på godt Norsk: Bring something new to the table.
 
Topp