Kjapp og trygg hosting for Wordpress

PHP-Script i Wordpress

Helge

Profesjonell Googlesøker
Halla,

Prøver å få et php script til å fungere i Wordpress, men det er lettere sagt en gjort har jeg funnet ut.

Hvertfall:

Kode:
<?php 
$fil = file_get_contents("http://nattbarn.no/clash.html");
$lenker = explode("\n", $fil);
$lenke = array_rand($lenker);
print $lenker[$lenke];
?>

Denne koden skal jo hente ut det som står i clash.html og printe det.
Fungerer utenfor WP, men når jeg legger det i sidebar.php så printer den ut <a href="blalblala...."> istedenfor å printe det som html.

Noen som vet hvorfor? og noen som vet hvordan jeg kan få fikset dette?

du kan se problemet på Nattbarn.no

takker for alle svar som kan hjelpe, ryktepoeng til den som løser problemet ;)

PS: Designet er ikke klargjort for widgets, så ikke svar at det fungerer med widgets... jeg skal legge inn støtte for widgets senere :p
 

mkander

Medlem
Kan det ha noe å gjøre med at sidebar filen er en del av templatet og derfor er skrevet i smarty-koding (eller annen template-koding)? Da blir den ikke parset på vanlig måte, men inkludert gjennom wordpress og parset der.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
mkander: kan godt være mulig det ja.
Så da må jeg altså skrive koden direkte inn i wordpress systemet og ikke i themet?
og så prøve å include dette på en måte?

er ikke så altfor dyktig i php at det gjør noe, så er ikke så lett dette:p
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Fant feilen nå.

Filen må bli lagret som en .txt fil for at det skal fungere, så scriptet mitt fungerte faktisk.

Men velger å bruke en lettere metode da koder ser ryddigere ut da;)

Lastet ned WordPress Plugin: AdRotator - Ad Rotating Solution for your Ads (including AdSense, Clicksor, Chitika etc.)

Alt jeg trengte å gjøre da var å laste det opp i plugins mappen, for å så lage filen med random reklame i og lagre den i WP-Contents.

Så brukes denne koden:
<?php echo getad('reklame'); ?>

I sidebar.php for å hente frem reklamen.
Etter den koden så skal filen din hete reklame.txt og befinne seg i wp-content mappen.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jøss- du bruker mitt theme, og faktisk min metode for å rotere annonser via adrotator. Liker du themet? Jeg fikk iallefall en ide til en post nå som jeg ser det. Nemlig hvordan man styler de feedburner epost-formene..
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
hehe, jepp... likte themet... det kunne gjerne vært litt bredere da... kommer nok til å fikse litt på det selv om det er greit for deg... style det litt etter mitt behov;)
 
Topp