Kjapp og trygg hosting for Wordpress

phpMyAdmin.. Vise mer enn 30 rader?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hei og hei.!

Viser rader 0 - 29 (13,084 totalt, Spørring tok 0.0001 sek)

Dette er da en av tabellene? i databasen det dreier seg om. Jeg skulle gjerne hatt alle disse 13,084 nøklene? foran meg på skjermen, og ikke bare 30 fordelt på 437 sider. Hehe.... Jeg har ikke spesielt god peiling på hvordan dette i phpMyAdmin fungerer, så jeg er liksom litt redd for at jeg skal ødelegge noe der inne... :p

Vet noen av dere hva jeg velger dersom jeg vil ha alle frem, istdedenfor bare 30 liksom ? :)
 

tyr897

Medlem
Nå foretrekker jeg mine verktøy på engelsk, men der har man "Show [input] row(s) starting from record #[input]".

Det finnes nok i norsk versjon også. Bare å forandre det første tallet til 14000, det andre til 0, og trykke på show knappen.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Nå foretrekker jeg mine verktøy på engelsk, men der har man "Show [input] row(s) starting from record #[input]".

Det finnes nok i norsk versjon også. Bare å forandre det første tallet til 14000, det andre til 0, og trykke på show knappen.

Du har helt rett :)

Jeg fant ut av dette nå rett før du skrev her, og syns det var flott. Derimot, er jeg mer forbannet på hosten min, som stopper alt opp dersom jeg velger 13,000... 1000 og 2000 går greit, men den leverer ikke noe annet en hvit skjerm tilbake når jeg velger 13.000 :(

Derimot skal jeg jo faktisk bytte host, så akkurat dette ser jeg ikke på som verdens største problem.! :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Da var jeg kommet over ett nytt "problem" i phpMyAdmin, og håper en hjelpende hånd vet hva jeg kan gjøre, om dette i det hele tatt er mulig. Med mine kunnskaper, tror jeg det er best jeg skriver trinn for trinn hva jeg ønsker. Jeg har satt språk over til engelsk, om kanskje flertallet som kan dette foretrekker det. :)

1: Først går jeg inn i databasen.
2: Jeg åpner en "TABLE", og i denne "TABLE" finner jeg da f.eks 500 "KEYS."
3: Hver av disse "KEYS," har 5 "FIELD tilknyttet seg.
4: Hvis vi nå tar 1 "FIELD," som da f.eks er "URL." vil vi se at URL ikke er lik på en eneste av KEYS.
5: Det jeg vil, er og endre VALUE i absolutt alle FIELD som heter URL som ligger i TABLE jeg er inne i.


Vil det være mulig og endre alle disse verdiene på en gang?

Jeg må beklage at det ble rotete det der, og om ingen helt forstår hva jeg mener, må dere gjerne be meg forklare på en enklere måte. Da skal jeg heller sette meg litt mer inn i dette, og få til en bedre forklaring. :)

- Takk på forhånd.!
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
UPDATE `table` SET `url` = 'innhold' WHERE 1

Det burde endre alle url-felta til likt innhold... Regn med at det tar en del sekunder å kjøre den querien på 13000 rader. OOOOOOG TA BACKUP FØRST! ALDRI KJØR SQL PÅ LIVE DB!!!

Takk takk. ! :) Uten at jeg gjør noe, vil jeg bare spørre for og være på den sikre siden.

UPDATE `table` SET `url` = 'innhold' WHERE 1

Her er det slik at jeg må endre table til navnet på tabellen det dreier seg om? "Innhold" forstår jeg må endres til det nye innholdet...!

ALDRI KJØR SQL PÅ LIVE DB!!!
Hehe... Her ble jeg usikker.. Mener du at jeg må ikke bruke phpMyAdmin for og kjøre slike spørringer mot databasen, og at jeg heller må kople til databasen i f.eks "CMD,?" og deretter gjøre det derfra?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hehe... Her ble jeg usikker.. Mener du at jeg må ikke bruke phpMyAdmin for og kjøre slike spørringer mot databasen, og at jeg heller må kople til databasen i f.eks "CMD,?" og deretter gjøre det derfra?

Eventuelt... Hvor skal jeg kjøre denne spørringen mot databasen, om jeg ikke burde gjøre dette fra phpMyAdmin? Føler meg litt dum nå, da jeg ikke finner ut hvordan jeg kopler til databasen gjennom CMD.. :p
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Nå skriver jeg mye etter hverandre her, men det er faktisk nødvendig :)

Takker så mye for hjelpen der oppe vidarlo.! Jeg fikk det flott til, og alt ble som du forklarte. :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Kjør det kor du vil, så lenge det ikkje er samme databasen/tabellen som blir brukt av CMSet... Kopier tabellen, kjør query, test, sjekk etter bivirkninger, kjør live.

Supert :)
Jeg har ett lite spørsmål til om dette mysql-greiene, men det må nesten vente til utpå morgendagen. Ett ganske "slitent" hue klarer ikke tenke helt akkurat nå, så straks jeg finner ut hvordan jeg skal formulerere spørsmålet vil jeg skyte her i tråden.

Allikevel, kjempehjelp! Jeg er kort sagt sjokkert.! Trodde aldri jeg ville få så god hjelp med slik en forklaring jeg kom med over.! :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Da var jeg litt med her igjen, og tenker jeg har kommet frem til en måte jeg kan formulere mine to siste spørsmål om sql og slikt for en stund.

1:

Over fikk jeg svar på hvordan jeg kan endre absolutt alle VALUES som befinner seg i en angitt KEY. Er det mulig og kun endre VALUES i en angitt KEY, dersom denne TABLE har en annen KEY med ett eller annet innhold, f.eks 12345 ?

Si det slik, at jeg har 2 KEYS i TABLE det gjelder.

KEY1 heter URL
KEY2 heter URL1

Halvparten av VALUE i URL er tallet 12345, mens resten er tallet 2.
Absolutt alle VALUE i URL1 er forkjellige.

Det jeg vil, er og kunne endre alle VALUE i URL1, men kun dersom VALUE i URL er f.eks 12345?


Haha.. Når jeg leser spørsmålet ler jeg litt for meg selv, da det egentlig fremkommer som utrolig rotete. Allikevel, tror jeg at det skal være mulig og forstå hva jeg mener.

2:

(Dette spørsmålet har ikke noe med det rett over og gjøre.)

UPDATE `table` SET `url` = 'innhold' WHERE 1

Skal vi se... Dersom jeg ønsker og beholde VALUE som allerede er i denne KEY, og heller bare legge til tekst før eller etter, hva kan jeg da gjøre med denne quoten over?


Huff, det var det! Vanskelig og skrive slikt som dette, når en ikke er vant med og "rote" rundt i databasen :)

Takker så mye for svar!
 

tyr897

Medlem
1: Kan ikke annet enn å være enig at det var en umåtelig rotete fremstilling :p
Men så vidt jeg kan skjønne er det dette du vil frem til:

UPDATE `table` SET `url1` = 'innhold' WHERE url='12345'

2: Da kan du bruke concat-funksjonen

UPDATE `table` SET `url` = CONCAT('tekst før', `url`, 'tekst etter');
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Steeeike hva noen kunnskaper dere har.! Alt ser ut til og fungere helt flott.! :D

- Takk takk takk!
 
Topp