Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pinging

river

Medlem
1. Når dere har skrevet en ny artikkel på deres blogg. Går dere da å pinger denne artikkelen på alle disse overnevnte ping tjenestene?

2. Artiklene på min blogg er bare på norsk. Kan jeg pinge dem på overnevnte tjenester selv om jeg bare skriver på norsk?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Er ping å få artikler fra andres rss?

At du pinger noen vil i denne sammenhengen si at sidene du "pinger" får en "beskjed" om at du har skrevet en ny artikkel, og at de da sjekker rss'en din og legger inn overskriften + et lite uttrekk fra artikkelen din med en link til siden din.

Imidlertid funker det også mellom ganske mange andre forskjellige blogger og liknende. F.ex. er det innebygget funksjonalitet i wordpress, som gjør at andre sider man har linket til i en artikkel "pinges" (med mindre man skrur det av). Hvis den andre siden da har tilsvarende funksjonalitet og tillater det, vil det da dukke opp en liten link under artikkelen du linket til, gjerne med et bittelite utdrag fra artikkelen du skrev osv, sammen med kommentarene. I tillegg får man gjerne en beskjed om det i adminpanelet.

Det finnes også tjenester som Twingly, som gjør mye av det samme for f.ex. VG.no, slik at hvis du linker til en VG-artikkel i en artikkel, du pinger twingly, og linken er i den delen av artikkelen du publiserer i feeden, så vil det dukke opp en link til artikkelen din under artikkelen du linket til (hvis siden din blir godkjent). Dette er også opphavet til uttrykket "twingly-horer", som er blogger som kun spekulerer i å linke til masse artikler hos nettsider som bruker twingly, og å få inn noen kroner fra annonsene (som de gjerne har vanvittige mengder av) på trafikken dette genererer.
 
Topp