Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Plassering ifølge Google Webmaster Tools

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Jeg sitter å titter gjennom Google Webmaster tools for nettsiden min om Australia og ser at den sier under "Top clicked queries" at jeg ligger på 16. plass for søkeordet "Australia". Men, hverken når jeg sjekker manuelt (både i .com og .no) og med rank-sjekk verktøyet mitt, så er jeg ikke engang synlig på de 10 første sidene (orker ikke lete lengre bak enn det!).

Alle de andre nøkkelordene som GWT nevner stemmer sånn ca. Flere som har merket noe slikt eller er det rett og slett en feil her?
 

sKrud

Meget sliten student
Jepp..Søkeord med høy konkurranse har en tendes til å gjøre dette. Dette skjer ofte når på nye nettsteder..Slik som ditt her.. Altså at de hopper opp og ned i rangeringen. Siden lå sikkert som nr 16 sist statsene på webmater tools ble oppdatert..
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Saken er at jeg aldri har vært innenfor de 10 første sidene på ordet "australia". Jeg har et verktøy som automatisk sjekker dette hver dag og har enda ikke sett noe. Enten må det jo være feil, enten så må GWT indeksen ligge foran søkeindeksen (at jeg kan forvente en 16 plass). Den har stått slik hos GWT i 1 1/2 uker, så jeg begynner å lure.
 

sKrud

Meget sliten student
Thja..Ikke vet jeg..men WB tools ligger ikke akkurat rett på mange av mine søkeord heller.
Feks. søkeordet spill, det sier WB at jeg ligger på 8 plass i google. Men jeg faktisk ligger på 4. plass med Gratis spill - Spillnett.no

slik er det med mange av sidene mine, så vet ikke om du skal tenke så mye på det. Heller sjekke dette ved hjelp av egene verktøy..
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg bruker Web CEO (aff.lenke).

Et herlig verktøy som nesten oppdateres daglig. Holder oversikt over det meste innen SEO. Har enda til overs å se SEO Verktøy gjøre en bedre jobb, uansett prisklasse.
 

Keanu

Geek
Ser absolutt interessant ut, takker for tipset.
Prøver gratis-utgaven nå, så får jeg se om det blir bestilling av de andre utgavene etter hvert.
 

semb

Medlem
GWT indeksen ligge foran søkeindeksen (at jeg kan forvente en 16 plass)

Dette er jo en veldig interessant teori, og ikke helt på jordet etter min mening. Har du sett noe mer enten i GWT eller i google som kan tyde på at tallene stemmer med med hverandre nå?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Den har falt til 17 plass, men jeg er fortsatt ikke i nærheten i søkeindeksen.

Det er fortsatt det samme. Alle de andre søkeordene stemmer sånn nogenlunde (sjeldent mer en 20% avvik i GWT og SE-indeks), men på det ene søkeordet (i mitt tilfelle nå "Australia") vil den ikke rankere i det heletatt. Jeg begynner nesten å lure på om jeg har fått en slags straff. Har en anelse om hva det kan være, så skal eksprimentere litt med det når eksamen er over.
 

gano

Medlem
Nettstedet har sikkert havnet i den berømte "Sandkassen". Regner med at Google ser på "Australia" og en del fraser med Australia i seg som ord/fraser det er mye konkurranse på. Så da tar det vel kanskje 9 måneder før du begynner å rangere:( Har opplevd/opplever det samme for noen av mine nye nettsteder.
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det jeg frykter, men som oftest er det en grunn til at man havner i sandkassen (høy konkurranse alene har jeg sjeldent sett være en grunn). Jeg har ikke gjort noe ulovlig onsite og har brukt rolig lenkebygging. Men "Australia", selv om dem ikke er mange norske sider om temaet, er vel et populært søkeord globalt sett, så jeg tror kanskje det kan sette meg litt i en bås. Spesielt siden ordet er det samme både på norsk og engelsk.
 

gano

Medlem
Det er bare å jobbe videre med nettstedet. Få noen flere innlenker etterhvert, produser nytt innhold noelunde jevnlig, så skulle du nok være der du ønsker i søkeresultatene etter en stund.
 
Topp