Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Poppis med .co domene

Erlend

Medlem
Kopiert fra Vg.no:
Colombia-domenet .co har blitt superpopulært blant store selskaper. .co var egentlig bare et helt vanlig domenenavn, tilhørende landet Colombia. Men det er nå i ferd med å bli et svært populært toppnivådomene, og globale giganter som BMW, Canon, Honda, Nika, Nokia, Pfizer, Sony og Visa skal allerede ha sikret seg toppdomenet.

Mer enn 39.000 selskaper har søkt om .co-domener etter at registerenheten for .co-domener - selskapet .Co Internet SAS, åpnet for en forhåndslanseringsfase for større selskaper.

Er det noen her inne som har tenkt å registrere .co domener? Hvordan går man frem for å få det? Man må visst søke.

Link til artikkelen på VG:
Nå vil alle ha .co-domener - VG Nett om Data og nett
 

picxx

Well-Known Member
De fleste internasjonale firma vil vel sikre seg landets .co eller tld , Vg skyter noe som er helt bak mål... agurk!
 

zapotek

Medlem
Jepp, alle store multinasjonale firma som du nevner (BMW, Canon, Honda, Nika, Nokia, Pfizer, Sony og Visa) vil ha tld i alle land. bmw.no, bmw.se, bmw.dk, bmw.com etc etc.

Agurktiden har vært over oss en stund, og VG må ha noe å fylle avisa med.
 

to-ov

Medlem
Du slipper å søke da forhåndsregistreringen er over og alle kan registrere .co. Feks gjennom Godaddy, koster 29.99$ i året. Tror det har vært åpent for alle et par uker.
 

Nutz

Med lem
Sjekket litt priser på .co siden Proisp sjokkmailet meg om et "KJEMPETILBUD" på Kr. 199 +moms

-Namecheap skulle ha $ 22.98 for det samme inkl. avgifter.

Alle kan registrere .co domener, ingen spesielle krav.

Prisen er for høy i forhold til hva man får sammenlignet med andre TLD etter min smak..
Ikke noe mer "prestisje" enn et vanlig .com til halve prisen.

Prisen tikker nok nedover så fort stormen har lagt seg.
 

ollie

New Member
Jeg har et par .co domener som jeg kunne tenkt meg registrert. Har sjekket litt på nettet selv etter priser og det ser ut til at Proisp er billigst av de seriøse norske sidene.

Er det noen som kan oppdatere meg med noen bedre tilbud?

Ser også at det er flere som lokker med billige introduksjonstilbud hvor det så kommer blodpris det andre året. Jeg ønsker en billig løsning på sikt.
 

Nutz

Med lem
Hvis com-varianten er opptatt, så er det bare å holde seg unna og finne et annet navn.. ;)
 
Topp