Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Postoppkrav

Stoppet

Banned
Nå vet jeg ikke hvordan Conta gjør det, men jeg gjennomført helt en sak på egenhånd. Det er enkelt og ekstremt virkningsfullt. Det er synd å si det, men faktisk ble huset til personen tvangssolgt og det ble innført tvangstrekk i denne personens trygd for å dekke inn pengene. Beløpet trekkes enda og jeg får 2000 i måneden til kravet på ca 15000 er innfridd. Jeg har skrevet ned noen ord på bakgrunn av denne erfaringen her på Gratiskontrakt.
 

perksp

Member
Er det mulig å kjøre enkle inkassosaker på conta-inkasso, eller må man kjøpe abonnement for å kunne bruke systemet?

Jeg ga betalings-mulighet via postoppkrav i en perioden på 2 måneder. Nesten 20% av pakkene ble ikke hentet av kunder. Så fjernet jeg den. Kostnadene var porto + oppkrav-gebyrer.

Mener å huske man kan betale pr sak, men det var 3 alternativer å velge mellom. Utrolig enkelt å følge, jeg kan ikke annet enn å anbefale det. Selvom prisen er noe høy, så har jeg nå hatt en vellykket inkassosak løst. Så det har jo betalt seg inn uansett.
Postoppkrav mener jeg er avleggs i 2016, brukes for det meste for å bli kvitt svartepenger.
 
Sist redigert:

KIA

Medlem
Til regnskapføring bruker jeg Fiken. Det har en egen funksjon for faktura slik faktura-programmet sender faktura til kunder på vegne av deg. Du kan sende betalingspåminnelseer, men ikke noen inkassovarsel.

Skal sjekke med Conta.
 

KIA

Medlem
Har fått tilbakemelding fra Contra. man kan kjøpe enkle saker. Det kosten 490 + MVA på hver sak. Det lønner seg ikke hvis ditt krav er under dette beløpet. Kanskje inkassobyråer er bedre for små beløper.
 

Sherpings

Member
For postoppkrav som ikke blir hentet ut, gjelder følgende:
Du som avsender må betale porto og oppkravsgebyr og porto tilbake. Sender du f.eks. norgespakke, så koster det pr nå 160 + 84 + 160 = 404,- som du må betale.
Hos oss henter heldigvis de fleste ut pakkene, men de som ikke henter ut fakturerer vi for porto, postoppkravsgeby, returporto og et gebyr vi tar for håndteringen. de færreste betaler denne fakturaen i første omgang, så det må gå videre til inkasso. Da betaler de fleste. Vi bruker egeninkasso og det fungerer veldig fint og koster oss ikke noe med mindre det går til namsmannen.
 
Sist redigert:
Topp