Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Potensmiddel (lovlig markedføring) ?

Martin R

Medlem
Hei,

På en nettside som heter Euroads kan DU legge ut en annonse på din nettside som heter "Sliter du med potensen"

Er det lovlig å legge ut på norske nettsider?

Jeg kan si at jeg la ut et innlegg i www.rabattnett.com om potensmiddel reklamen, det skulle jeg ikke ha gjort. Jeg fikk rask beskjed om at jeg kunne få en stor bot i tilegg at jeg kunne få en avis oppslag negatift.

Kan noen regler på markedføring?
Hva som er lov til å markedføre for og hva som IKKE er lov til og markedføre for?

Tusen takk for svar!:)
 
Litt off-topic, men verdt å legge merke til

Når jeg begynte å tjene penger via Tradedoubler var jeg kun 16 år, og man trengte ikke å fylle ut personnummer. Rundt 2003 fikk alle affiliates et brev hvor man fikk beskjed om å fylle inn personnummer på deres nettsider om man ønsket utbetaling og at man måtte være 18 år. Jeg ble litt redd når jeg fikk brevet og tok vekk alle annonser fra nettsidene mine. Når jeg ble 18 la jeg inn personnummeret mitt og fikk noen tusen på konto.

Leser man retningslinjene for TD idag står det:
"If the Publisher is a natural person he must be at least 18 years of age. If the Publisher has not reached the age of 18 a parent must give his consent to the registration to TradeDoubler's service and the registration of an Publisher below the age of 18 without parental consent will be ineffective."
 
Du må være 18 for og selge tippe produkter eller øl og røyk. Hva med legemiddel, kan en 16 åring ha sommerjobb på et apotek?

Skal ikke blande meg i diskusjonen om det er lov eller ikke lov å selge medisiner eller annonsere for dette, annet enn at jeg ikke tror det er stuerent.

Når det gjelder det konkrete spørsmålet jeg siterer her, så kan en 16-åring ha sommerjobb på et apotek, så lenge vedkommende ikke står i kassa og faktisk selger noe.
X'n har jobbet på apotek i 15 år, og de har hatt mange på den alderen både i sommerjobb, som del av såkalt arbeidsuke og i praksis.
 
Skal ikke blande meg i diskusjonen om det er lov eller ikke lov å selge medisiner eller annonsere for dette, annet enn at jeg ikke tror det er stuerent.

Når det gjelder det konkrete spørsmålet jeg siterer her, så kan en 16-åring ha sommerjobb på et apotek, så lenge vedkommende ikke står i kassa og faktisk selger noe.
X'n har jobbet på apotek i 15 år, og de har hatt mange på den alderen både i sommerjobb, som del av såkalt arbeidsuke og i praksis.

Takker for svar. Det betyr jo i praksis at mindreårige ikke kan reklamere for ting som har 18 års grense.
 
Topp