Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Prøbbel i paradis...?

En ting til som kan gjøre at du får mer salg er å skrive at alle varer sendes fra Norge. Håper ikke jeg høres for negativ ut, men jeg har aldri hørt om en B2C butikk som har minste ordre? Så at det står "INGEN minsteordre." trengs vel egentlig ikke?

Jeg ville snakket med noen av vennene dine og spurt hvordan de tenker når du ser nettsiden din, spesielt med tanke på "INGEN minsteordre. Spørsmål? Send en e-post til post@kidshideout.no Org. Nr: 898.05.1692"

Her kan det være en idee å skrive noe som dette:
"Velkommen til Kids Hideout! Norges nye butikk for deg med barn mellom x - x år!

Mitt navn er X og jeg vil hjelpe deg. Ta gjerne kontakt med meg på navn@kidshideout.no"

Ingen grunn til å ha org. nr på forsiden, om du vil så er også dette noe som passer neders på nettsiden.

Gå inn på noen av konkurrentene dine og se hva de gjør. "Kopier" de beste for å bli best :)
 

johack

Medlem
Misforstå meg rett, jeg tror ikke Paypal er veldig skremmende i seg selv, derimot blir jeg litt "skremt" når noe jobber veldig hardt for å bli tatt seriøst. For min del hadde jeg gjerne sett at du selger deg selv her. Om jeg er skeptisk til en side liker jeg å se at det er ekte folk av kjøtt og blod som står bak siden. Ikke vær redd for å legg ut bilder av deg selv. "Hei dette jeg meg, det er meg du handler av".

Tidligere har det vært noen som her som har spurt om man bør bruke Shopify eller mystore. Hadde jeg vært deg ville jeg sett på mystore sin løsning ettersom det er lagt for det norske markedet, om du ikke greier å finne ut hvordan Shopify kan gjøre helt norskt.

Fant denne Shopify goes international... – Shopify Ecommerce Blog og ville nok tatt en titt på det om jeg var deg.

Jeg ser den. Paypal er kanskje ikke skremmende, men jeg vet det fortsatt er nytt for noen. Alt nytt er litt skummelt første gang en prøver det. Tenker nå jeg i allefall :)

Jeg er ikke kjent med Mystore, dessverre, så kan ikke uttale meg om det. Grunnlaget til at jeg valgte Shopify var vel egentlig fordi jeg syns det så enklere ut og fordi jeg fikk Shopify anbefalt av en kompis. Jeg har aldri vært borti noe som dette før, og visste at jeg måtte ha noe jeg kunne forstå for å klare å bruke det.

Synd å høre at du blir skremt av folk som streber for å oppnå en seriøsprofil. Personlig syns jeg det høres ut som en bedre ide å strebe etter en side som utstråler den servicen og seriøsiteten en velger å levere. Når man er såpass noob som jeg er (når det gjelder web), og man har en god ide og ønsker å levere den, må man grave litt for å lære og få tips.

Tusen takk for linken, den kommer jeg helt sikkert til å få god bruk for :)
 
Viktig å være seriøs, det er måten man gjøre det på som kan sende feil signaler. For din del kan du se på guttelus.no som er i samme gaten som det du driver med. Det er mye å lære av å se hva konkurrenter gjør.
 

johack

Medlem
En ting til som kan gjøre at du får mer salg er å skrive at alle varer sendes fra Norge. Håper ikke jeg høres for negativ ut, men jeg har aldri hørt om en B2C butikk som har minste ordre? Så at det står "INGEN minsteordre." trengs vel egentlig ikke?

Jeg ville snakket med noen av vennene dine og spurt hvordan de tenker når du ser nettsiden din, spesielt med tanke på "INGEN minsteordre. Spørsmål? Send en e-post til post@kidshideout.no Org. Nr: 898.05.1692"

Her kan det være en idee å skrive noe som dette:
"Velkommen til Kids Hideout! Norges nye butikk for deg med barn mellom x - x år!

Mitt navn er X og jeg vil hjelpe deg. Ta gjerne kontakt med meg på navn@kidshideout.no"

Ingen grunn til å ha org. nr på forsiden, om du vil så er også dette noe som passer neders på nettsiden.

Gå inn på noen av konkurrentene dine og se hva de gjør. "Kopier" de beste for å bli best :)

Har jeg ikke tenkt på en gang, mest fordi det står flere steder at "Alle varer er på lager til en hver tid,..." Men er kanskje ikke så dumt. Minsteordre vet jeg det er mange større kleskjeder som har/har hatt. Mulig det ikke trengs, jeg skal se litt på det :)

Absolutt en hyggeligere intro du drar frem ja :)

*drar på konkurrentHUNT* Takk igjen for plenty gode tips og tilbakemeldinger :D
 

Anita H

New Member
Akk, jeg vet så inderlig godt hvor vanskelig det er å få kunder til nettbutikk.
Det er som regel ikke minsteordre i B2C butikker nei. Noe du kunne vunnet på å skrive noe om er frakten, da jeg ser du bruker a-post priser. Vanligvis bruker butikker nå pakkepris, og mange kjører vinningen opp i frakten, dvs at posten tar så enormt store summer av overskuddet at det nesten ikke lønner seg.

Hvor er bloggen? Jeg fant en lenke på om-siden, men legg gjerne igjen lenken på hovedsiden også! Bruker du andre blogger i markedsføringen?
Bruker du offline-markedsføring? Det er vell så viktig som den online, siden mange ikke finner nettbutikken din ved å snuble over den. Heng opp plakater på butikker/handlesenter, hør med den lokale avisen om de kanskje vil skrive en sak, eller send inn en rubrikkannonse i avisen. Kanskje kan du delta i salgsmarkeder hvis det arrangeres sånne i området ditt?

Også er jeg veldig enig med det abroke skriver om å gjøre det mer personlig.
 
For en forandring! Fikk med en gang et helt anderledes og mye bedre inntrykk. Nå gjelder det å få nye besøkende, og markedsføring koster penger/tid. Jeg vil anbefale deg å begynne med en konkurranse. Facebook har svært strenge regler, og du kan ikke ha konkurransen rett på veggen din. Det du kan gjøre er å lage en egen side i nettbutikken din hvor du skriver om konkurransen. Eksempel: "Konkurranse: Finn på Slagord for Kids Hangout. Vinn barneklær for 500 kr. Send forslagene til x@x.no" noe i den stilen.

Hvorfor akkurat en konkurranse? Grunnen er at du kan gå tilbake til alle forumene du har vært i tidligere (de du ikke kan reklamere i) og skrive at du har en konkurranse på gang. Dette er jo ikke "reklame" det er en konkurranse. Og nå kan du også få linker på konkurransenettstedene som finnes. Dette er en rimelig og god måte å få nye besøkende på. Viktig å skrive på konkurranse sin din at de "må" melde seg inn i nyhetsbrevet ditt. Og trykke på Like på facebook. For å holde seg oppdatert på hvem som vinner og nye konkurranser i fremtiden.
 

johack

Medlem
Akk, jeg vet så inderlig godt hvor vanskelig det er å få kunder til nettbutikk.
Det er som regel ikke minsteordre i B2C butikker nei. Noe du kunne vunnet på å skrive noe om er frakten, da jeg ser du bruker a-post priser. Vanligvis bruker butikker nå pakkepris, og mange kjører vinningen opp i frakten, dvs at posten tar så enormt store summer av overskuddet at det nesten ikke lønner seg.

Hvor er bloggen? Jeg fant en lenke på om-siden, men legg gjerne igjen lenken på hovedsiden også! Bruker du andre blogger i markedsføringen?
Bruker du offline-markedsføring? Det er vell så viktig som den online, siden mange ikke finner nettbutikken din ved å snuble over den. Heng opp plakater på butikker/handlesenter, hør med den lokale avisen om de kanskje vil skrive en sak, eller send inn en rubrikkannonse i avisen. Kanskje kan du delta i salgsmarkeder hvis det arrangeres sånne i området ditt?

Også er jeg veldig enig med det abroke skriver om å gjøre det mer personlig.


Supre innspill, er i gang med fler av de, har nå lagt inn litt personlig preg også. Skal se om jeg kan klare å få linken i footeren også, skorter noe på kunnskapene, dessverre. Men jobber med saken :)

Jeg har hengt opp plakater i alle nærbutikkene i området, har også alltid en bunke i bilen, i tillfelle vi er på reisefot ;) Veldig gode forslag dette andre også, her noteres alt ned!
 

johack

Medlem
For en forandring! Fikk med en gang et helt anderledes og mye bedre inntrykk. Nå gjelder det å få nye besøkende, og markedsføring koster penger/tid. Jeg vil anbefale deg å begynne med en konkurranse. Facebook har svært strenge regler, og du kan ikke ha konkurransen rett på veggen din. Det du kan gjøre er å lage en egen side i nettbutikken din hvor du skriver om konkurransen. Eksempel: "Konkurranse: Finn på Slagord for Kids Hangout. Vinn barneklær for 500 kr. Send forslagene til x@x.no" noe i den stilen.

Hvorfor akkurat en konkurranse? Grunnen er at du kan gå tilbake til alle forumene du har vært i tidligere (de du ikke kan reklamere i) og skrive at du har en konkurranse på gang. Dette er jo ikke "reklame" det er en konkurranse. Og nå kan du også få linker på konkurransenettstedene som finnes. Dette er en rimelig og god måte å få nye besøkende på. Viktig å skrive på konkurranse sin din at de "må" melde seg inn i nyhetsbrevet ditt. Og trykke på Like på facebook. For å holde seg oppdatert på hvem som vinner og nye konkurranser i fremtiden.

Ja, ikke sant! Takket være deg og dere andre hjelpsomme! :)

Jeg ligger kanskje litt foran allerede, har hatt en konkurranse nå siden mandag som avsluttes i morgen. Eller rettere sagt trekning! Type: " Lik Kids Hideout på facebook og hver med i trekningen av..." Denne er annonsert på bloggen, og på facebook har jeg skrevet at alle likere er automatisk med i trekningen av..." Syns kanskje dette var en god ide, nettopp fordi at likerne blir igjen i gruppa, og der oppdaterer jeg løpende on nye varer osv. :)
 
Det du må være klar over at Facebook kan finne på å stenge siden din om du reklamerer direkte på veggen for en konkurranse, ettersom dette er imot facebook sine retningslinjer. Heligvis har de nå begynt å sende ut en melding før de stenger facebooksiden, før kunne de finne på å bare ta den vekk uten forvarsel.
 

johack

Medlem
Det du må være klar over at Facebook kan finne på å stenge siden din om du reklamerer direkte på veggen for en konkurranse, ettersom dette er imot facebook sine retningslinjer. Heligvis har de nå begynt å sende ut en melding før de stenger facebooksiden, før kunne de finne på å bare ta den vekk uten forvarsel.

Takk for advarselen :)
 
hvis du lurer på hvordan folk beveger som rundt på siden, så kan du prøve ut: theclicktest.com anbefalt for å se hvilke forbedringer du kan gjøre med flyten av en nettside
 
Topp