Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Primeksempel på janteloven

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Kom over denne på DB i dag: Fikk 21 seksere og pappas Mercedes - Innenriks - Dagbladet.no

Jenta har klart 21 av 24 seksere på vitnemålet fra videregående. Jeg var selv ikke i nærheten og kjenner flere venner som er latterlig smarte, men allikevel ikke var i nærheten. Det er utrolig bra jobbet tenkte jeg. Så ser jeg hva andre bloggere har skrevet om saken nederst i saken.

3 av 4 saker i skrivende øyeblikk handler om at jenta er født med sølvskje i munnen. Jeg blir så utrolig oppgitt!
 

sKrud

Meget sliten student
Hahaha!

Så den der i går.. Tenkte også godt gjort:) Å så flirte jeg litt når jeg så at Merca skulle stå igjen i Namsos når hun skal til NTNU..

I denne artikkelen ser vi jo to klare eksempler på hvor lett andre blir sjalu.
Nr 1: Jenta har fått ufattelig gode karakterer
Nr 2: Familien _må_ være steinrik, de har jo tross alt en ny Mercedes..

Fatter ikke at folk bryr seg så mye. Er det ikke bare å gi jenta litt ros da? Er ikke mange i norge som kan si å ha så gode karakterer. Og at faren har kjøpt seg en Mercedes E sier jo bare at han har like god smak i bil som meg:D:p

Men, det å gi datteren en så fin bil....vell..Det hadde aldri jeg gjort..
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
For å si det slik - Mercedes er bra det og hun fortjente det virkelig siden hun hadde 21 av 24 6ere. Men, hun fortjente ikke en BMW for hun hadde ikke 24 av 24 :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Helt ærlig blir jeg litt skeptisk til karaktergivningen når det også viser seg at flere i klassen har bortimot like mange seksere. Og, det har blitt enklere å få seksere de siste årene.
Når jeg gikk på skolen var det helt utrolig om noen fikk seksere i det hele tatt.....

Men, hun er sikkert dyktig uansett karakterer og foreldrene er helt sikkert stein rike! Men, er det en nyhet dette? Eller er det en topp agurksak.....
 

picxx

Well-Known Member
3 av 4 saker i skrivende øyeblikk handler om at jenta er født med sølvskje i munnen. Jeg blir så utrolig oppgitt!

Jupp, den 4.de har gjemt 21 twingly linker rett under videon sin.. :rolleyes:
2 av de andre kunne like gjerne lagt de skrev ut på twitter, og den siste skriver om...eh..valgkamp!

Selve historien er jo en agurknyhet

Far og mor får solid bonus for sin rause eksamensgave. I sommer skal de låne Signes nyervervede luksusbil på bilferie i Europa.

Og Mercedesen skal stå i Namsos når hun flytter til Trondheim.
 

sKrud

Meget sliten student
For å si det slik - Mercedes er bra det og hun fortjente det virkelig siden hun hadde 21 av 24 6ere. Men, hun fortjente ikke en BMW for hun hadde ikke 24 av 24 :)

Alt jeg har å si til BMW er dette:
46444050.jpg
 

Miriel

Medlem
For å være helt ærlig har jeg ikke tro på belønning av barna når de får gode karakterer - og jeg har aldri hatt noe tro på det.

"Du får en Mercedes hvis du får bare gode karakterer" og andre lignende utsagn fører til at ungdommene jobber vettet av seg og dersom de ikke klarer det føler de seg mislykkede - noen ender også opp med prestasjonsangst.

Dersom faren ikke hadde sagt noe på forhånd, men alikevel gitt datteren bilen når hun fikk så gode karakterer er en helt annen sak!

Vet ikke helt om jeg fikk frem poenget mitt her jeg... men uansett det er godt jobbet å få så bra karakterer , jeg er bare ikke for det presset en sånn utalese skaper for ungdommen.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Er jo en agurktråd allikevel, så kan vel ha det litt morro her å! Men, både BMW og Mercedes er vel i en klasse for seg selv over de fleste andre biler :) (PS: Nei, jeg er ikke interessert i å høre at Ferrari, Hummer og andre uvanlige biler er bedre og se bilder av dem).
 

sKrud

Meget sliten student
SUV er harry ja.. BMW har blitt ødelagt av pakkiser.. men må si at jeg er litt svak for den nye bmwen.. Vet ikke helt hvilken modell det er, men den ser ut som en porche bak.. 6 serien?

Om man skal ha Mercedes så må det være en E klasse og ikke C.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Vel, det er noen jeg har gått i klasse med opp gjennom åra som fikk husleia betalt av foreldre/besteforeldre, og det er klart det er en kjempefordel å slippe å jobbe ved siden av skolen. Har merka det godt selv det siste året at jeg har måttet jobbe *mye* ved siden av skolen for å få det til å gå rundt. Nå kan man jo også si at det er litt min egen skyld siden jeg kjøpte kåk for noen år siden (mens jeg jobba heltid), og ikke bare leide et krypinn som studenter flest. Er vel også en viss sjanse for at familien der har det ganske greit økonomisk siden de faktisk har råd til å gi dattera en bil til en halv mill, selv om det naturligvis ikke automatisk betyr at hun er bortskjemt. Og ja, hun fortjener det ihvertfall mer enn de fleste, latterlig mange pappagutter som får kasta penger etter seg for tida.

Ang. bil... siden jeg bor så sentralt det er mulig tror jeg heller jeg satser på en scooter, skal jeg ha meg bil blir det en mini eller noe annet smått. Kanskje en swift, liker utseendet, den er visstnok ganske snerten å kjøre, praktisk størrelse, og en ganske smart løsning på 4x4. Ihvertfall 95% sjanse for at det blir noe smått.
 
Sist redigert:
Topp