Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Printe bestillinger fra nettside automatisk

Bjørnar

Gründer
send bestillingene til epost, og deretter sette epostprogrammet til å skrive automatisk ut. men, er det hensiktsmessig?

web2fax kan kanskje være en annen løsning, men dette er jo å gå bakover i tid. det de skulle hatt, var at det gikk til en skjerm.
 

Nutz

Med lem
Bør være kurrant å få til..
Tenker meg et lite program eller script på den maskinen på "ordremottaket" som sjekker server med faste intervaller.. Er det nye ordre, så -"skriv ut"..
 

adeneo

Medlem
Det du trenger er :

1 stk datamaskin
1 stk e-post program
1 stk printer

De fleste e-post program støtter direkte printing av e-post, i Outlook kan det settes opp under verktøy menyen, er en stund siden jeg har gjort det men det er egne "templating" funksjoner som lar deg sette opp actions og rules som skriver ut e-post direkte ettersom de kommer inn. Thunderbird støtter det samme med en plugin.

EDIT: fant en guide for Outlook 2000 på MS sine sider.
 
Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator
Det du trenger er :

1 stk datamaskin
1 stk e-post program
1 stk printer

Au da, dette begynner å bli rimelig komplisert. Vil det som skal printes fly gjennom lufta fra datamaskinen og inn i printeren da hvis epostprogrammet er riktig konfigurert? Må det være rett luftlinje eller kan det være noe i mellom? Hva skjer hvis f.eks. en hund klarer å forville seg imellom?
 

adeneo

Medlem
Det gjelder å holde tunga rett i munnen når man driver med slike avanserte edb-apparater og skrivemaskindingser. Her er kontordamen min i ferd med å ta ut en utskrift fra skrivemaskindingsen i går, dette gikk heldigvis bra :eek:

user756_1153806274.jpg
 

nukleuz

Medlem

Nutz

Med lem
:) Kreativ utvikling av en tråd.
-Trådstarter bør kontakte en moderator for å rydde opp i tråden, han bør ikke finne seg i slikt.. :D

Vel, hadde ikke i tankene at "mitt" forslag skulle være på server, eller gjøre noe med server.
Programmet skulle bare inn på en maskin på ordremottaket, altså en simpel klient som logget seg på ordresystemet for å "snoke" etter nye u-utskrevne ordre.
 

fabbz

Medlem
1. Sett opp en VPN mellom nettet printeren står på og serveren.
2. Legg til skriveren på serveren
3. Opprett filen lokalt på serveren
4. Lag et batscript eller noe i den duren som printer tekstfilen på den aktuelle skriveren
5. Kjør batfilen gjennom php med exec();

Evt. kan du se på noe som heter IP Printing.
 
Topp