Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Printer for DM-kampanje + kontor.

jonasb

Medlem
Hei,

Vurderer ny printer grunnet en DM-kampanje. Har nå tilgang på et par blekkskrivere som får jobben gjort, både mht til farge, fotografi og svart hvitt.

Tenker litt på laser fordi det vil bli billigere i lengden, samt at om det sendes ut i denne årstiden kan det lett oppstå fuktighet, tenker da at blekket kan bli smurt utover.. Noen som har erfaringer her?

Hvordan printer bruker dere ift til DM kampanje? Skal jo printe en del konvolutter, samt materiellet som skal skrives ut. Hovedsaklig har jeg outsourcet fargedelen og tar svart/hvit print selv, men det kunne jo vært aktuelt i framtiden å gjøre alt internt.

Skal også bruke denne printeren til generelle kontorprint. Det er også en fordel om maskinen har scanner.

EDIT: Leste nettop denne tråden:

https://www.webforumet.no/forum/kon...gnskap-scanning-av-bilag-hvilken-scanner.html

Vil være litt framtidsrettet så gjerne en printer med scanner og scanner-mater:)

Gjerne gjør opp noen erfaringer:) Samt om noen kan anbefale en printer så setter jeg pris på det!
 
Sist redigert:

Drevland

Medlem
Jeg har ingen peiling på DM, men jeg har forgjengeren til modellen over den du ser på. Så jeg kan kommentere litt om mine erfaringer derifra.

Generelt har jeg vært veldig fornøyd med skriveren. Men jeg er usikker på hvor egnet den er til å skrive ut på konvolutter i stort antall. Jeg mener bestemt at det ikke er mulig å legge disse i arkmagasinet og at de må mates enkeltvis. I forbindelse med utfakturering har jeg heller valgt å skrive ut klistreetikker som jeg klistrer på konvoluttene.

I forbindelse med scanning av bilag er jeg veldig fornøyd med muligheten til å legge inn epost-adresser på hurtigtaster. Jeg tror også det er mulig å legge inn ftp-lokasjoner i steder for epost. På bildet av modellen du ser på så mangler disse. Så jeg ville nok kanskje tatt steget opp til storebroren:Komplett.no - Brother MFC-9970CDW + ekstra arkmater

Jeg anbefaler deg å gå inn på brother sine sider og laste ned bruksanvisningene for disse skriverne for å se nærmerer på hva som kan gjøres og hvordan.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Et annet tips fra meg, uten at jeg kjenner den modellen - jo flere fancy funksjoner det er på printere, jo mer tull blir det gjerne med dem, i tillegg til at prisen gjerne blir høyere (totalt) enn om man har seperate løsninger. Vi har en her på kontoret som er scanner/kopi/printer, og som skal kunne sende til mailadresser osv, men nesten ingen bruker den fordi den a)har for dårlig kvalitet på scanneren, og b)er klønete å bruke. Jeg har en liten samsung-laserprinter, en blekkskriver, og en scanner. Seperate og hver for seg, de gir mye bedre kvalitet enn den store dyre maskinen, og kosta totalt mye mindre. Skal du skrive ut veldig store antall på ting, som f.ex. til en DM-kampanje, da vil det nok sikkert ihvertfall lønne seg (tidsmessig) med en større og kjappere printer enn den jeg har, men jeg tror jeg ville ha sett på hvilke muligheter det er for en printer uten alt mulig annet dilldall. Hvor ofte bruker du f.ex. scanneren? og til hva? Skal du bare scanne kvitteringer til regnskapsføreren din en gang i mnd, så blir det bare tull å ha ftp-opplasting osv, scanner du derimot mye forskjellig hver dag, eller du har spesielt høye krav til kvaliteten på scanninga, så kan det tilogmed være greit å gå for en mer spesialisert scanner. Husk også på at hvis EN av funksjonene på den der klikker, og den må til service, så kan det kjapt ende med at du sitter uten alle funksjonene i et par uker.

Litt KISS og DIR-mentalitet rett og slett: jo enklere man gjør ting, jo mindre sjanse er det for at noe klikker :)
 
Sist redigert:

jonasb

Medlem
Takk for svar Drevland.

Veldig godt tips å sjekke brukermanualer, kommer jo fram at den materen som er innebygget bare tar 3 konvolutter, samme gjelder storebroren som du referer til, selv med den ekstra materen (gjelder bare vanlig ark).

Då må jeg se etter alternativer.
 

jonasb

Medlem
Takk til deg å Torstein. Gode tips.
Grunnet at jeg har sett på Brother er at de har 3 års ny på stedet garanti, så derfor føler jeg meg ganske sikker på å handle en multifunksjonsmaskin fra de. Men må tenke meg godt om før jeg går til innkjøp. Uansett er dette små DM kampanjer på henholdsvis 500-1000 adresser per runde.
 
Topp