Kjapp og trygg hosting for Wordpress

printertips

Helge

Profesjonell Googlesøker
Hei

Noen som har en tips til en printer som er god?

Den skal kunne printe vanlige ark, konvolutter og visittkort.
Helst ikke så stor, og helst ikke så ENORMT dyr :p
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
i-net: tenkte tips fra andre som har printere som de er fornøyde med. Er mye bra og mye dritt på markedet. Så, derfor lurer jeg på om noen her inne har noen spesielle å annbefale.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det og printe visittkort. Er ikke dette egne ark man kjøper i butikk som gjerne inneholder 10 visittkort per ark, og printeren skriver ut f.eks 10 visittkort på samme ark dersom man bruker riktig programvare for slikt?

Printe på konvolutter og papir er vel noe stort sett alle printere klarer om jeg ikke tar feil.

Hvilken prisklasse tenker du deg? Laser eller ikke laser?
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Prisklasse: 3-5K
Om det er laser eller ikke er egentlig det samme...

Tenkte jeg kunne spare litt penger ved å gjøre det selv istedenfor å finne et trykkeri på det... men er jo alt etter hvor dyrt det blir å få en skikkelig printer som kan gjøre slik
 

Gaasehud

Medlem
Det er nesten så det er billigere å bestille gjennom f.eks. vistaprint enn å kjøpe en slik selv, de er ganske billige (vistaprint altså).

En kompis av meg som har HP Photosmart (5280?). Da går det hvert fall fort som juling, og printer du ut på små 10x15-bilder blir det nesten akkurat som om du har fremkalt bildet. :)
 

Randulf Småfix

Kanonfotograf
Har erfaring med fargelasere fra Dell, Oki og Lexmark. Alle fungerer flott, og settes opp i nettverk. Dell tror jeg er billigst i det lange løp, med relativt lave priser på toner. Problemet til Dell er at du må bestille toner fra dem (Irland), og deretter tar det 7-14 dager før du får det tilsendt. Irriterende lenge når du har gått tom...

Oki printere får du kjøpt toner til "overalt", men er noe dyrere per side, mens Lexmark farge laseren jeg kjøpte sist er liten og søt, og har små toner bokser, som jeg enda ikke har byttet ut, så jeg vet ikke hvordan økonomien i dette er.

Alle fargelasere oppfatter jeg nå som veldig bra, med gode utskrifter så lenge du ikke skal skrive ut fotografier.

Lars
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hehe, jeg skal ta og teste den Epson-printeren jeg kjøpte rundt nyttår nå i dag. Har aldri hatt noe bruk for og teste den, men det er jo greit og se hva den er god for. Til vanlig bruker jeg egentlig en "eldre" laserprinter for tekstdokumenter, mens dokumenter med grafikk får en tur gjennom Epson.

Må sjekke litt opp i det om den kan gjøre noe med visittkort. Jeg vet jo ikke jeg, men jeg vil jo tro at det med visittkort egentlig ikke er noe egenskaper printeren trenger ha, men heller programvaren og papiret som blir brukt i printeren.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
vil tro det er en egenskap, da dette printes ut på tykkere papir en vanlig. Så den må takle tykkere papir
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hehe, var like før jeg skrev nå at det er jo bare og trøkke papiret gjennom det vel.. :D

Jeg ble så nysjerrig på dette her at jeg ringte til Datakjeden i Bergen og hørte med dem. De fortalte meg at printeren ikke trengte noen spesielle spesifikasjoner for og printe ut visittkort. Jeg nevnte også at papir for visittkort er tjukkere enn vanlig a4-ark, noe dem mente ikke skulle gjøre noe som helst. Kort sagt, de fleste printere kan printe ut visittkort, så lenge vi har programvare for og skrive det hele ut riktig liksom.. :)
 

Gaasehud

Medlem
Nå kommer jeg med den gurglende google-programvaren min igjen, men bildebrowseren Picasa er ganske enkel/brukervennlig når det gjelder å skrive ut i forskjellige størrelser, etc. Men funker vel å printe ut rett fra Ps eller Ai også? (Eller hvor man har laget visittkortet) :)
 
U

Uregistrert

Guest
Stemmer ikke helt

Hehe, var like før jeg skrev nå at det er jo bare og trøkke papiret gjennom det vel.. :D

Jeg ble så nysjerrig på dette her at jeg ringte til Datakjeden i Bergen og hørte med dem. De fortalte meg at printeren ikke trengte noen spesielle spesifikasjoner for og printe ut visittkort. Jeg nevnte også at papir for visittkort er tjukkere enn vanlig a4-ark, noe dem mente ikke skulle gjøre noe som helst. Kort sagt, de fleste printere kan printe ut visittkort, så lenge vi har programvare for og skrive det hele ut riktig liksom.. :)

Det Datakjeden sier stemmer ikke. Jeg kjøpte en "fancy" laserprinter fra dem - en HP CM1017- for et par år siden. God på utskrifter, ingen tvil, men arkene med visittkort blir bare grøt. Da jeg ringte HP for å spørre hva jeg gjorde feil, fikk jeg beskjed om at printeren ikke kunne kjøre så tunge ark som visittkort! Det hadde det jo vært fint om sto et eller annet sted...

Trine
 
Topp