Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pris på nettsamfunn?

tt-online

New Member
God dag.

Hvor mye vil dere anslå prisen til å lage en lignende side som facebook? Altså et nettsamfunn med lignende funksjoner.
Finnes det mange i Norge som innehar kunnskapen til å få opp en slik side på X antall måneder?
Mulig jeg spør dumt her nå, men det får bare være ;)

Mvh. Truls
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Om noen hadde kommet med det oppdraget til meg hadde det iallefall kostet mange hundre tusen. Du får nok ikke tak i noen seriøse som vil kaste seg over et slikt prosjekt for bare noen tusenlapper. Facebook er stort og er også laget med tanke på fleksibilitet for fremtidig utvidelse og API bruk.

Pengene du må bruke i forbindelse med markedsføring kan jo fort bli et kapitel for seg selv, så lenge ideen bare er å kopiere facebook.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Hvor mye vil dere anslå prisen til å lage en lignende side som facebook? Altså et nettsamfunn med lignende funksjoner.

Semi-facebooks/twitter scripts finnes allerede. Gratis. Og mange av dem er oversatt til norsk til og med. buddpress til wordpress har en del facebook-funksjoner, kind of.

Men noen komplett facebookTWO får du jo selvsagt ikke. Du får jo ikke med avansert API til slike scripts. Det sier seg egentlig selv. Men de funker fint for den lokale bingoklubben.

Er det et worldwide FacebookTWO med API og hurlumhei og 149 millioner brukere du er ute etter... så har jeg et godt råd: Forget it.
 

tt-online

New Member
Mulig jeg har ordlagt meg feil i min opprinnelige post.
Jeg takker for svar, men prøver å omformulere spørsmålet mitt slik at folk kan komme med sine innspill.

Intensjonen er ikke å lage en ny facebook, på ingen måte. Men facebook er et veldig greit å ta utgangspunkt i.
For å få opp et nettsamfunn som f.eks facebook, hvor mye vil dette koste? Snakker nå veldig generelt, ikke spesifikt om facebook.

Finnes det ikke enkeltpersoner her i Norge som kunne fått opp et nettsamfunn i nogenlunde samme kateorien på under et år og under 100.000 om han/henne får en prosenandel av firmaet?
 
Kommer jo an på hvilke funksjoner, hva brukere skal kunne gjøre og alt mulig. Finnes jo tonnevis med script som ligner på MySpace, sikkert en del ala Facebook også..

Men uansett, hvis du ønsker å opprette en nettsamfunn fra grunnen av, kan du vel legge ut prosjektet ditt på ScriptLance. Langt billigere enn å leie Nordmenn.

Mange indere som jobber for $10-$20 i timen
 
Sist redigert av en moderator:
Topp