Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pris på SMS reklame

Kassimaja

Geocacher
Så mye som kunden er interessert i å betale. Legg deg heller litt i overkant og gi kunden en skikkelig rabatt, for hvem kan si nei til det...
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Akkurat det og sende ut reklame på sms kan jeg ikke se for meg at er noe veeeldig god markedsføringskanal for de fleste produkter. De få ganger jeg har mottatt reklame på mobilen har jeg klikket den bort / slettet den umiddelbart.

Dersom jeg skulle solgt slikt noe tror jeg at jeg ville gått for forkjellige pakkeløsninger hvor kunden får høyere rabatt for høyere antall meldinger som skal sendes. Pris? Makspris for slikt noe måtte være 0,50 per melding, da hvertfall for og prøve produktet.
 

david.

Medlem
Akkurat det og sende ut reklame på sms kan jeg ikke se for meg at er noe veeeldig god markedsføringskanal for de fleste produkter. De få ganger jeg har mottatt reklame på mobilen har jeg klikket den bort / slettet den umiddelbart.

Dersom jeg skulle solgt slikt noe tror jeg at jeg ville gått for forkjellige pakkeløsninger hvor kunden får høyere rabatt for høyere antall meldinger som skal sendes. Pris? Makspris for slikt noe måtte være 0,50 per melding, da hvertfall for og prøve produktet.

Jeg er helt uenig. SMS-reklame er en av de beste markedsføringskanaler. Veldig få lar være å lese en melding.

Les denne.

Brukerne har oppgitt blant annet postnr, alder, kjønn og navn. Så la oss si at Urban på Farmandstredet (Tønsberg) vil holde salg neste lørdag. Dermed kan jeg opplyse alle registrerte brukere i alderen 14-20 fra Tønsberg, Nøtterøy, Tjøme, Stokke, Horten osv. Det er god og målrettet markedsføring.
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg er helt uenig. SMS-reklame er en av de beste markedsføringskanaler. Veldig få lar være å lese en melding.

Les denne.

Brukerne har oppgitt blant annet postnr, alder, kjønn og navn. Så la oss si at Urban på Farmandstredet (Tønsberg) vil holde salg neste lørdag. Dermed kan jeg opplyse alle registrerte brukere i alderen 14-20 fra Tønsberg, Nøtterøy, Tjøme, Stokke, Horten osv. Det er god og målrettet markedsføring.

Joda, det at alle leser en melding har du jo helt rett i. Jeg leser alle meldinger jeg også, men om meldinga er reklame, da forsvinner den like fort bort fra min telefon, som den kom inn på telefonen. Samme med innholdet også, da det forsvinner ut av hodet like fort som det kom inn i hodet. (Sistnevnte gjelder stort sett alt av meldinger da.)

Jeg tror absolutt det er målrettet annonsering dersom du har slik informasjon på nr du har tilgjengelig, men allikevel er jeg en av dem som har vanskelig for og tro at markedsføringen funker. Ungdommer leser meldinga, tenker "jaja, det driter vel jeg i," og sletter den.

At dette fungerte så bra i Sverige er jo ikke så rart. Det er jo svensker vi prater om. Hehe, neida. Jeg syns det var høye tall med at hele 25% møtte opp for og spise en burger pga en smsmelding altså. Nå kan jo dette delvis være at disse faktisk fikk benytte seg av PDA'er som ikke var deres, og samtidig fikk være med på en lite brukt form for markedsføring.

Ellers har jeg stor tro på at denne type markedsføring vil ta helt av med årene som kommer, mest fordi vi ikke blir noe annet enn mer mobile for hver dag som går.
 

Christian

Medlem
Nardo Bil i Trondheim tilbyr nå tre års fastrente på 1,99%. Hvordan vet jeg det? Jo, på fredag spiste jeg middag med min far da SMS'en fra Nardo Bil tikket inn. Han leste og fortalte det til meg.

To dager etterpå var jeg innom en kamerat og det ble litt prat om økonomi og renter. Han hadde også mottatt den SMS'en og han kunne også fortelle meg om fastrenten til Nardo Bil.

Den kampanjen la seg til og meg igjen oppe i tomrommet til meg som ikke engang mottok SMS'en. Derfor tør jeg å påstå at en SMS kampanje kan ha svært god effekt.
 

Knut

Medlem
Eurobate mener jeg å huske tok kr 5.20 pr. mottaker de første 1000 meldingene for ett par år siden. Siden 4.50 for neste tusen osv..
 

Fredrik

Medlem
Har selv testet ut SMS reklame til en stillingsannonse. Det fungerte over all forventning.

Søkte etter ungdommer og sendte det ut til den målgruppen. Så ja, dette fungerer.

Hvis jeg skulle solgt en slik tjeneste ville jeg tatt mellom 2-5 kroner per utsendte SMS.
 
Topp