Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Priser på annonser?

Atlas

Medlem
Jeg har den senere tid fått en del henvendelser fra firmaer som ønsker å annonsere på min hjemmeside Helsedoktoren.no.
Den svinger mellom 1.000 og 1.500 UV pr dag.
Hva kan jeg ta av pris for annonser?
De fleste vil ha annonser 2-4 uker
Jeg har ikke peiling på hva jeg kan forlange
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
det jeg pleier å gjøre er å gå inn på sider jeg liker. Ser etter en advertise/anonsering link og leser hva de tar. hvis de da får mellom 2000 til 3000 kan du jo eventuelt minske din pris med kanskje 40%?
Bare et forslag
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det er flere metoder å regne seg fram til dette på i grunn. Noen av de mest vanlige for mindre nettsteder:

- Se hvor mye du tjener på affiliatereklamen man har på siden. Om du selger en annonseplass bør den i det minste overstige reklamen fra affiliaten. Gang det gjerne med x2, slik at dere begge har litt å prute på.

- Per visning, f.eks 50 kroner per 1000 unike visning.

- Bare sett en ønsket pris. Er din ønskede pris 3000 kroner per måned, send de et tilbud på 5000, så kanskje pruter de det ned til 4000 :)
 

Atlas

Medlem
Det er flere metoder å regne seg fram til dette på i grunn. Noen av de mest vanlige for mindre nettsteder:

- Se hvor mye du tjener på affiliatereklamen man har på siden. Om du selger en annonseplass bør den i det minste overstige reklamen fra affiliaten. Gang det gjerne med x2, slik at dere begge har litt å prute på.

- Per visning, f.eks 50 kroner per 1000 unike visning.

- Bare sett en ønsket pris. Er din ønskede pris 3000 kroner per måned, send de et tilbud på 5000, så kanskje pruter de det ned til 4000 :)

Ja høres jo ganske fornuftig ut.
Men man må vel også ta hensyn til hvor stor annonsen er og hvor mange sider den vises på?
Hva ville du ta for en banner på f.eks. 400x400 på forsiden i 2 uker?
UV: cirka 1.000
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg er egentlig ikke rette man til å spørre, siden jeg driver svært lite med annonsesalg. Spør Msites eller Christian, de holder en del på med annonsesalg. De kan nok gi en pekepinne.

Blar du gjennom WF bloggen er det skrevet et innlegg om dette før også.
 

Atlas

Medlem
Jeg er egentlig ikke rette man til å spørre, siden jeg driver svært lite med annonsesalg. Spør Msites eller Christian, de holder en del på med annonsesalg. De kan nok gi en pekepinne.

Blar du gjennom WF bloggen er det skrevet et innlegg om dette før også.


Har kontakt med en av de nenvnte på PM.
Men ville bare spørre deg da du var "tilgjengelig" og kanskje hadde litt peiling
 

Tonny Kluften

Administrator
det jeg pleier å gjøre er å gå inn på sider jeg liker. Ser etter en advertise/anonsering link og leser hva de tar. hvis de da får mellom 2000 til 3000 kan du jo eventuelt minske din pris med kanskje 40%?
Bare et forslag

Jeg ville ikke satt ned prisen, tjen mest mulig :) De har tross alt spurt deg. Jeg ville startet på 5000 mnd. (veeeeldig løst anslått, avhengig av mye).
Sjekk denne: Effektiv markedsføring - Les mer
 
Topp