Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Priser på magasiner!

Martin R

Medlem
Hei,

Jeg driver og skal få igang en nettside som jeg har planer om å satse på.

Derfor har jeg planer om å skrive et magasin til siden.
Jeg ønsker å bestille 10.000 magasiner i starten.

Jeg har planer om snakke med butikker om at de kan levere magasinet ut helt gratis.
Kommer til å gi til venner, familie, skolen, lærere, også videre...

Planen er å ha navnet på magasinet som siden min.
Deler ut magasiner til folk, så satse på at de besøker siden min.

Hvis jeg får mange gode tilbakemeldinger så ønsker jeg å ha et lite løsalg med magasinene for en billig penge. Der folk kan betale en liten sum for magasinet. Kanskje gjøre avtaler med butikker, narversen eller selge direkte over nett?
Skrive et magasin i måneden.
Bladet er A5 ark.

Hvis jeg hadde fått mange tilbud om annonsering, så ønsker jeg gjerne å trykke større antall for eksempel 50.000 brosyrer. Kommer an på hva folk ønsker å gi for en annonse plass.

Kategorien for magasinet er alt innenfor Helse.
- Helse og skjønnhet
- Seksualitet
- Trening
- Tips og råd.
+ Mye mer...

Over til spørsmålene mine:
1. Hvor mye kan jeg ta for annonsering i bladet hvis jeg produserer 10.000 blader?
2. Hvor mye kan jeg ta for annonsering i bladet hvis jeg produserer 50.000 blader?
3. Magasinet er på 64 sider, hvor mye vil eventuelt en hel side for annonsørene betale for en side?

Håper på gode kommentarer!
 

Msites Ltd

Livsnyter
Du har mange planer unge mann. Det å lage et papirmagasin er ikke en liten oppgave. Og, det koster en del penger, samt mange timer med skrivearbeid....

Og, jeg får et inntrykk av at du ikke helt kjenner til denne bransjen. Det å lage et magasin som du skal selge er en kjempeprosess i forhold til distribusjon/salg.

Her er det du først må ta stilling til og ha en løsning på:

- Målgruppe for magasinet (demografi - dvs kjønn, alder , geografi)
- Gratismagasin, abonnement eller løssalg
- Distribusjon (dette er det viktigste punktet)
- Redaksjonell profil (hvilke knagger magasinet bygger på)

Jeg vil anbefale deg å ha med deg noen flere på å lage innhold da det er meget tidkrevende og det må være god kvalitet på dette skal du lykkes.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Det aller første du må tenke på er: hvor mye koster det å produsere 10.000 magasin? Når du finner ut det, vil jeg tro du dropper denne ideèn ganske kjapt.

Før du i det hele tatt begynner å tenke på å kanskje vurdere å trykke opp et magasin, burde du ha en nettside oppe og gå. Du har jo startet flere prosjekter, men gir opp ganske fort igjen virker det som? Konsentrèr deg om EN ting og jobb med den. Du har jo stadig nye planer, men jeg tror ikke det er mange av de som overlever idè-stadiet?

Du har også fått 345234 gode råd av folk her inne, men jeg har en følelse av at du ikke heeelt tar til deg rådene du får?

Hvorfor ikke bare satse på èn nettside, jobbe med den og fylle den med masse godt innhold først?

Du begynner nok i feil ende her...
 

Martin R

Medlem
Ja, dere har nok rett med at jeg har mange planer.
Jeg tenkte det hadde vært en god mulighet å skrive et magasin som med nyhetene som passer innen for min side. Jeg fant en som selger 10.000 magasiner med 64 sider pr magasin for kun 8.000,- Ca. Inkludert frakt og lignende. Derfor tenkte jeg kanskje at annonsørene kunne dekke utgiftene, og hvis mange vil ha annonse i bladet kunne jeg bestille et større parti. Har mange og levere bladet til, butikker og kjøpesenter. Gratis produkter vil jo sikkert alle ha. God reklame for nettsiden også?
 
For en del år siden laget jeg et reklamefinansiert magasin i A5. Prisen høres veldig bra ut i forhold til det jeg kan huske. Avhengig av hvor flink man er til å selge, hvilken målgruppe man har og innhold/utforming bør det gå fint å få inn noen 10-tusener.

Det kommer selvfølgelig an på en rekke fakturer. Hadde jeg vært deg ville jeg satset på et prosjekt og fullført det. Hva med å bli ferdig med en idee?
 

domeneguru

Medlem
Her tror jeg ikke bare prisen på hva det koster å produsere er det verste, men hva skal du fylle den med? Når du har en god oversikt der kan du også finne ut hva du kan ta i annonser.

Jeg var med i utgivelse av et fotballmagasin for noen måneder siden. Eksemplaret gikk til ca. 50.000 husstander og annonseprisen var i utgangspunktet satt til 2500 og oppover for en annonse. Ble nedjustert ganske greit når det nærmet seg deadline og annonsører uteble.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Beklager, men klarer etterhvert ikke å ta alle ideene seriøst. Har da ennå til gode å se en nettside ferdig utviklet, hvordan i alle dager skal du klare å fylle et magasin med noe "spennende"?

Ta rådet til deg: Ta EN av ideene og gjør den best mulig. Du eier jo flere bra domener, hvorav ett burde være mulig å gjøre noe bra ut av!
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
Ja, dere har nok rett med at jeg har mange planer.
Jeg tenkte det hadde vært en god mulighet å skrive et magasin som med nyhetene som passer innen for min side. Jeg fant en som selger 10.000 magasiner med 64 sider pr magasin for kun 8.000,- Ca. Inkludert frakt og lignende. Derfor tenkte jeg kanskje at annonsørene kunne dekke utgiftene, og hvis mange vil ha annonse i bladet kunne jeg bestille et større parti. Har mange og levere bladet til, butikker og kjøpesenter. Gratis produkter vil jo sikkert alle ha. God reklame for nettsiden også?

0,019 pr side altså ink. frakt. Det er billigere en dasspapir! Hvilken selger var dette?
 

MariusB

Skaper & Idémaker
Jeg har jobbet med trykte produkter en del år nå, i tillegg til nett.

Prisen på kr 8.000 for så mange sider og så høyt opplag er urealistisk. Trykkeriet må selge med tap da.

8.000 euro er nok mer realistisk, og det er forsåvidt ikke en dårlig pris.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
ja enig, 8000 euro høres VELDIG mye mer sannsynlig ut.

I tillegg kan du regne med ganske mange timer layoutjobb, vet at mange blader i snitt regner 1 time pr side, mer hvis det er uerfarne folk som gjør jobben, og igjen mer hvis det ikke er laget noen maler osv fra før. Hvis du gjør det ekstremt malstyrt kan du kutte tidsbruk på layout mye etterhvert, men til gjengjeld vil det ta enda mer tid å lage disse malene første gang, og du vil få veldig mange veldig like sider i bladet.

Videre - å skrive disse artiklene tar vanligvis enda mer tid enn layoutjobben, og du må også regne med å bruke ganske mye på foto - selv løsninger som istockphoto og den slags koster når det blir så mye og man trenger litt oppløsning på bildene.

Alt i alt - å lage blader er ikke billig. Reklamefinansierte gratisblader er absolutt mulig å få til, men det er kostnader i en helt annen klasse enn det du tydeligvis har forestilt deg.
 

peterandrej

pensjonert moderator
8000 EUR høres for meg helt ekstremt billig ut. Jeg vil tro prisen vil ligge på minst det dobbelte pr/magasin. Minst. Et sted rundt 15-20 kr pr/trykk vil jeg tro er realistisk uten at jeg har sjekket tallene for grundig. I tillegg kommer selvsagt frakt av magasinene ut til forbruker, og da snakker vi antagelig minst rundt 30-40 kr pr/magasin. MINST. I tillegg kommer selvsagt andre kostnader, som betaling av de som skal skrive artiklene, bilder, evt annonsering, osv. I snitt vil jeg anta at prisen pr magasin vil ligge rundt 100 kr.

Så. Har du 1 million tilgjengelig til dette, unge mann? :)
 
Topp