Kjapp og trygg hosting for Wordpress

prisgi.no vurderes solgt

holte

Medlem
Prisantydning 15 000.-/Bud

Er dette et godt domene? Er prisen over/underpriset. Setter pris på tips:)

Man kan spare mye penger på å lete etter rett pris, og tjenester som kelko, prisjakt etc er hyppig besøkt. Jeg bruker det mye selv, men har ikke den datakompetansen som skal til for å lage en slik side.

Jeg tror derfor dette domenet har et stort potensiale og kjøpesummen burde kunne inntjenes på en god måned allerede første året for rette person.. vil jeg tro?

Jeg tenker å legge det ut på rubrikk.no og finn.no, er dette brukbare plasser for salg, har du noen erfaring med det? Jeg er kjent med sedo og lignende, men har ikke de helt store engelskkunnskapene. Dessuten la jeg ut et domene som jeg betalte ekstra for å ligge fremme i 30 dager, men det var bare første dagen og da fikk jeg ni visninger. De resterende 29 dagene lå det på side 3 og 4 og ikke en eneste visning til på 29 dager, mens noen domener gikk igjen og igjen.. sedos egne tenkte jeg. Ikke best erfaring med andre ord.

Jeg prøvde meg på moniker, men stoppet i døren da de ville ha litt for mye informasjon etter min mening. Kred opplysning pluss den tresifferede koden. Kortet skulle ligge åpent, men jeg skal ikke kjøpe, bare selge.

Setter pris på innspill:)
 
Hvis du ikke vet om det er et godt domene, hvordan kom du egentlig frem til denne prisantydningen? Hva baserer du det på? Ikke var det (etter min mening ihvertfall) et fengende domenet og ikke er det et ord som blir søkt på i nevneverdig grad. Da kan en like gjerne finne et litt mer unikt navn og bygge opp et merkevare på et domene til en hundrelapp.

Alle domener har et stort potensial med rette eier.
 

holte

Medlem
Aksjebloggeren

Hei

Hvis jeg kunne laget en tjeneste som kelko eller prisjakt, tror jeg at den summen ville vært fort inntjent, og det er etter min mening et glimrende domene for det. Hadde jeg hatt oppe domenet kunne jeg satt prisen til 10 000 der og du hadde allerede spart 5000 med et kjapt søk;)

Hvor mye trafikk må du ha til en side for å kunne tjene penger på den? Det å oppgi priser på varer folk søker etter er kanskje ikke i seg selv proffitabelt, og det er jo varene de søker etter som gir trafikk, ikke navnet på siden, selv om at det hjelper. Prisgi forteller jo om en tjeneste, det å gi priser, vise hvem som selger produktet billigst. Kanskje er en slik side glimrende som knutepunkt til andre sider i eget webnett?

Men du har forøvrig helt rett. I dag går man på biltema for å kjøpe hagemøbler og på staples/binders for å kjøpe vaskepulver og kaffe
 
Sist redigert:
Jeg har ingen tvil om at rette eier med en tilsvarende tjenste kan tjene inn igjen de 10-15 000 kronene du vil ha for domenet. Men hvorfor skal vedkommende kjøpe det domenet når en kan kjøpe f. eks prisgitt.no til under hundrelappen og lage samme profitable tjeneste der? Eller lage seg et eget navn som ikke direkte forbindes med tjensten (f. eks som Kelkoo var i starten). Men for all del, hvis du får solgt det til den prisen så er det jo bare topp for deg :) Jeg bare syens det virker litt i overkant, men det er vel opp til hver og en å vurdere :)
 

holte

Medlem
Prisgitt er jo et godt domene, så om man får tak i det så ligger det mange muligheter vil jeg tro. Men noen ganger kan det være den ene bokstaven, eller ordlyden som gjør forskjellen på om det går for 150 kroner eller 15 000.

Ikke vet jeg. Man må jo prøve seg frem. Finnes ingen fasit her. Jeg hører i hvertfall ofte at et godt norsk domene går for mellom 5-25 000 så spørsmålet var vel om det var et godt domene eller ei. Jeg tror det:)
 

NilsF

Medlem
Man kan spare mye penger på å lete etter rett pris, og tjenester som kelko, prisjakt etc er hyppig besøkt. Jeg bruker det mye selv, men har ikke den datakompetansen som skal til for å lage en slik side.

Det virker ulogisk at en for å motta prissammenligninger, skal gå til en webside som heter prisgi. Det er tilbyderne som gir priser, mens den alminnelige bruker ønsker å motta priser.

Og for det skisserte formål, finnes det en haug andre domener som er langt bedre, som: pris, priser, bestpris, lavpris, billig, billigst, rimelig, rimeligst osv.

Egentlig er vel domenet så dårlig at ett eller annet konstruert ord eller et personnavn kan være å foretrekke.
 
Sist redigert:

holte

Medlem
Nils F og Dag F

Du går ikke til prisgi for å søke, selv om at man godt kunne lagdt en søkemotor. Søker du på en laptop vil siden komme opp med forskjellige priser. Prisgi blir da navnet på en tjeneste og vel så bra som prisjakt mener jeg.

Mulig du har rett Dag. Tenkte å legge det ut på 4999, men det blir først over pinsen. Stengt her da. Så ikke det før senere. Skulle noen få problemer med å sove og teller xau`er, eller priser så ta gjerne kontakt da;)
 
Topp