Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Prissammenligningstjenester erfaringer? (kelkoo.no, dinpris.no osv)

Bislettbad

New Member
Har nettopp startet en nettbutikk som selger godter, smågodt og konfekt gjennom Ting du har lyst på! Good Candy.

Som et ledd i markedsføringen vurderer vi å knytte oss opp mot kelkoo.no og dinpris.no. Derfor lurer vi på om noen kan dele sine erfaringer med å bli listet opp mot denne type tjenester som sammenligner priser og linker direkte tilbake til butikkene? Eventuelt om noen har noen tips til hva som er viktig å huske på?

Alt av kommentarer og feedback settes pris på:)

(vi bruker mystore.no hvis noen har noen erfaring med å knytte deres butikker opp mot kelkoo eller dinpris)
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Mystore.no har støtte for både kelkoo og dinpris, men i din bransje tror jeg du vil ha meget lite nytte av å være synlig i disse kanalene.

Bruker du google adwords ?
 

Fredrik

Medlem
Enig med mister Y her. Glem kelkoo og bruk adwords. Så kjører du SEO på ordet godteri med ca 3 600 søkende per måned. Eller ennå bedre. Kjør SEO på ordene helse og slanking og lag siden slik at dette er helse godteri som gir deg vekttap. Klarer du det skal jeg love deg at du selger som hakka møkk!

Men ok for å være realistisk så bruker du bare adwords først som sist.
 

Bislettbad

New Member
Ja litt enig. Virker også fryktelig unødvendig å betale for dinpris.no når man sammenligner med Adwords.

Bruker Adwords i dag ja. Mulig jeg burde vite dette, men rent konkret hva mener dere med å "kjøre SEO"? Vet hva forkorttelsen står for, men ikke hva det faktisk innebærer å gjøre det.

På forhånd takk:)
 

Bislettbad

New Member
Tenker også på hvordan jeg skal kunne virkelig gjøre nytte av SEO når mye av valgene er låst gjennom Mystore.no løsningen. Noen innspill til hva man da bør fokusere på?
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Som Ståle er inne på er gode titler og beskrivelser alfa omega.

Den viktigste faktoren for gode resultater i søkemotorene er nok hvor mange venner du har på nettet, altså hvor mange som linker til deg.
Ankerteksten i inngående linker er også viktig.

Eksempelvis er <a href="dinside.no">Sommer</a> mindre verd enn <a href="dinside.no">sukkertøy</a> om du ønsker å score godt på søkeordet sukkertøy.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg har hatt hagebelysning.no inn på dinpris en lang lang stund, og har ikke solgt en prikk via de. Fikk i alt 12 stykk besøkende fra de (i løpet av 2007 og 2008).
Riktig nok er det noe feil med bilde-innhenting (mange feil), men diskusjonene blir ikke helt fulgt opp - tror jeg må purre litt igjen :p

Men det virker ikke være helt rett salgskanal for meg (lite å sammenligne med).
 

picxx

Well-Known Member
Som bruker har jeg aldri hørt om dinpris.no , men tror det er en god del som bruker kelkoo.
 
Topp