Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Prisutdeling seriøst/useriøst?

Alf

Medlem
En amerikaner har bedt meg ringe minst 10 ganger. Jeg skal visst ha blitt tildelt en pris. Har ikke respondert fordi jeg tror det er bare tull, og ender opp med at de skal ha penger for saken.

Ser på nettsiden deres at dette er en ordning for amerikanske foretak, men jeg bor jo i Norge:)



Skal visst få noe messing greie og med innskriptsjon også.

Hva mener dere?
 

Alf

Medlem
1.Be the primary repository of the best in local business information and resources.
2.Attract the best people.
3.Promote the best practices in the industry.

Ha ha
 
Nei. Begge to er scam. Det er nøyaktig samme side, bare at de kaller seg to litt forskjellige ting. Sjekk designet, om oss-sidene ... Det er nøyaktig samme side.

En rask tur innom google hadde fortalt deg det samme. Dette er en organisasjon som gir premier til de som ønsker å betale for disse.

Jeg har ikke giddet å lese nok om dette til å finne ut om du faktisk FÅR disse premiene eller ikke, men du får dem ikke gratis iallefall.
 
Da har vi ikke samme versjon av google. Du raskt søk på us commerce association gav meg bare negativ omtale. Og tre av linkene mine omhandlet den siden.

Får inntrykk av at det er en del ganske seriøse priser hvor man betaler et gebyr for å kunne bli nominert (inkludert gulltaggen om jeg ikke tar feil?), men det er selvsagt noe helt annet enn å få beskjeden "gratulerer, du har allerede vunnet dersom du sender oss penger".
 

Alf

Medlem
Har analysert dette litt. Joda begge url tilhører samme. De oppholder seg i USA, og har server der med ssl sertifikat. De har også full adresse, telefonnr. etc. Så de driver nok ikke noe ulovlig. USA er vel siste sted i verden en bør drive med ulovligheter.

De sendte meg først en mail at stedet mitt var nominert, og at jeg måtte ringe de. Så fikk jeg mange purringer om å ringe. Etter ca 6 mnd. fikk jeg mail om at jeg hadde vunnet.

Har funnet ut at de også står bak en side som arbeider for trafikksikkerhet i USA.

Fant forøvrig denne linken: Us-ca.org - is the U.S. Commerce Association, promoting local businesses, men en skal jo være litt kritisk da mange kanskje reagerer på at de må betale for disse statuettene eller hva de heter.

Jeg responderte jo aldri på dette, og har heller ikke hverken nytte eller interesse for slike priser, og reagerte jo ikke på at jeg vant. for der har de gjort en god jobb:D Skryte skryte:D

Dette er jo noe hvem som Helst i Norge kan drive med også lovlig såfremt de lar de beste sidene vinne. Bør vel også ha folk i jury med god kompetanse for å bli tatt seriøst.
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Alf skrev:
Dette er jo noe hvem som Helst i Norge kan drive med også lovlig såfremt de lar de beste sidene vinne. Bør vel også ha folk i jury med god kompetanse for å bli tatt seriøst.

Hmm.. Vel.. Gratulerer. Du skjønner det at her i gården hadde vi en lignende konkurranse hvor du ble vår vinner. Det var jo litt kjedelig at du ikke ville svare på epost fra oss da. Kanskje de har gått i søppelposten din? Premien får du i posten straks du betaler faktura fra oss på 10.000 + moms. :)
 
Topp