Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Privacy policy (Impressum osv.) på tyske nettsider

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Hei,

jeg skal forsøke meg med et par tyske nettsider og vet at tyske lover krever omfattende sider med bla bla om lover, kontaktinfo osv.

Er det noen her inne som har erfaring med dette på det tyske markedet? Finner liksom ikke heelt det jeg kikker etter når jeg gooooogler for harde livet.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Problemet er at alle tyske sider henviser til hvor de er registrert, f.eks.

Amtsgericht München HRB 22227
UST-IdNr. DE20222222

Finner ingen utenlandske drivere av tyske nettsider, if you see what I mean. Går ut fra at eksemplet viser til hvor firmaet er registrert, men hvordan angir man et norsk firma?
 

tjenester24

New Member
Hjelp med tyske lover

Hei Rune, det eneste hva jeg kunne hjelpe med er tyske språk , da jeg er ganske flink i. gi en lyd hvis du lurer om noen.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Hei Rune, det eneste hva jeg kunne hjelpe med er tyske språk , da jeg er ganske flink i. gi en lyd hvis du lurer om noen.

Tysk språk er piece of cake for meg, så det trenger jeg (heldigvis) ikke hjelp til.
 

tjenester24

New Member
Tysk Hjemmeside

ok :), men kanskje dette her kan være interessant for deg?
http://www.xing.com/net/internetundrecht/online-recht-electronic-commerce-414/deutsche-website-von-anbieter-im-ausland-mit-im-ausland-erbrachten-dienstleistungen-22320636/[/URL]
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Enkelt sagt: Tyskland og tyskere er paranoide, selvsagt med historisk bakgrunn, men dog ganske så ekstreme når det gjelder alt fra kamera, visakort til regler for nettbruk.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
ok :), men kanskje dette her kan være interessant for deg?
http://www.xing.com/net/internetundrecht/online-recht-electronic-commerce-414/deutsche-website-von-anbieter-im-ausland-mit-im-ausland-erbrachten-dienstleistungen-22320636/[/URL]

Sehr interessanter Link, ich danke dir!
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Joda, jeg tar kun 500 eks. mva. per time + kjøring. Noe spesielt du trenger hjelp til, bortsett fra å forstå hva jeg skriver ? ;)
 

Webmannen007

New Member
Kan nok være greit å ta kontakt med et advokatfirma i Tyskland for å få dette gjort ordentlig dersom du skal gjøre business rettet mot det tyske markedet.
 
Topp