Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Problemer med dekningen på trådløst nett - hvilken type "mottaksforsterker" kjøpes?

MariusB

Skaper & Idémaker
Vi har to macer på kontoret som er lokalisert i andre enden av huset av der den trådløse ruteren står. Disse har litt problemer mer nettet sporadisk, men altså hakket for ofte. Vet at det finnes antenner man kan koble i usb for å få bedre signal f. eks, men har ikke rukket å sette meg inn i hva som er best for å få forsterket det trådløse signalet.

Noen som har erfaringer å dele? :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
yep, et eller annet sånt blir den beste løsningen, da slipper dere å knote med å plugge i ekstra antenner osv, og hvis noen andre har med seg laptopen sin bort dit har de også fint signal.

Siden dere allerede har to macer vil det være latterlig enkelt å sette opp en airport express (det er et eget program til det på macen, og til iphone/ipad), men veldig mange forskjellige varianter vil gjøre jobben, bare ikke gå for de aller billigste variantene, de er ofte møkk, noe midt på treet prismessig er vanligvis veldig mye bedre :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Av ren nysgjerrighet, kan datamaskiner med f.eks Windows koble seg på Airport Express-løsninger?

Mvh Dan

Yep, merker ingen forskjell sånn sett, de lager det oppsettprogrammet til Windows også, så det går fint å bruke den selv om man ikke har Mac/iphone/ipad

Må også si at de er veldig stabile. Vi hadde en annen router på kontoret, som visstnok var ment for proffbruk, men som var håpløst ustabil, så jeg tok med min lille ap-express og satte opp den i stedet, og den funka vanvittig mye bedre.
 
Topp