Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Problemer med iframe i IE

Fornes

New Member
Hei.

Jeg har laget nettsiden Viva La Liga - Fotballturer til Spania!. Selv sitter jeg på Mac/Firefox, og siden ser fin ut hos meg. Har brukt iframe for å gjøre det mulig å klikke inni "infosenteret" til venstre uten å måtte laste hele siden på nytt. Men, på bildene jeg får fra browsershots, viser det at siden ikke ser like fin ut i Windows/IE. iframen får hvit bakgrunn, og ikonene under blir forskjøvet og diverse, se vedlegg. Er det noen som har peiling på hva som kan være galt?

Takk!
 

Vedlegg

  • ef3187ed3d0b0ed35901e013b2f1de69.jpg
    ef3187ed3d0b0ed35901e013b2f1de69.jpg
    21,3 KB · Sett: 10

Fornes

New Member
Dere sier noe der, har merket selv at iframes bare har ført til unødig mye komplikasjoner. Kanskje like greit å droppe dem. Får prøve det!
 

Fornes

New Member
Gjorde susen det - det funker nå i alle nettleserne jeg har bedt om å få screenshots av hos browsershots - utenom Opera 9.63, hvor dette skjer: http://bildr.no/image/746858.jpeg (kopier linken og lim inn, hvis ikke får du bare thumbnail)

Noen formeninger om hvorfor?
 

Jannis

Medlem
HTML:
<div id="infoboks">
</div>
<div id="infoboksinnhold">

Feilen ligger i at du har plassert infoboksinnhold utenfor infoboks-diven.
Flytt </div> slik at alt som er inne i infoboksen havner inne i <div id="infoboks">. Etterpå kan du fjerne hele den tullete marginen på alle divene som er inne i infoboksen.

Når du har gjort det, kan vi se hvordan det blir.
 

Fornes

New Member
Ah, tusen takk! Ganske åpenbar feil jeg først legger merke til det.
Ja, jeg er litt fæl med marginen... Men tror det ordnet seg nå! Tusen takk for hjelpen!
 
Topp