Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Problemer! Web Design - PHP

Prid

New Member
HEi, jeg er ny her!

Og jeg har holdt på med en side til noen i 2 dager... Den er ikke helt ferdig!

Personen jeg lager siden til er broren min... Jeg lager den på FLash! Og den inneholder felger. Problemet: Jeg må endre for ham hver gang han får inn nye ting osv. Og det er flere som vil ha side. Og hvis jeg lager det til dem må jeg endre for dem hele tida! Så er det noen som kan hjelpe meg, eller si hvor jeg kan finne, sånn at jeg kan lage et panel til eieren, for at han/hun kan endre siden selv som som et forum, Admin Kontroll Panell!

NOEN? PLEASE!

Siden til broren min: DekkGiganten Web Page
 

Adrian

New Member
Vil anbefale deg å bruke enten ZenCart (Butikkløsning) eller Drupal (Hjemmeside) som grunnmur når du lager slike sider. For det første er det enkelt for personen som skal administrere siden å endre/legge til produkter eller tekst. Og for det andre er slike sider mye mer SEO vennlige enn kun Flash baserte sider.
Tviler sterkt på at det går an å lage et kontrollpanel som endrer på en slik flash side...

Og velkommen til forumet!
 

Prid

New Member
JA MEN PLEASE!

Uansett hva, uansett om jeg må endre sida, bare fortell eller lag en link!!!
 

vidarlo

Apache-junkie
Eg kan tenke meg en måte som går. Få flashfila til å hente paramtere frå object-tag-suppa. Oppgi XML-fil som paramterer i object-tag-suppa. Stapp data i nemde XML-fil. Ha ei felles flashfil, og ulike XML-filer og ulik HTML for kvar side. Ugly hack, som er langt mindre brukervennlig enn skikkelig CMS som drupal, som aldri blir indeksert i google, som vil få meg til å velge et anna firma m.m.

Korleis du gjer dette konkret? Ikkje spør meg. Har aldri rørt flash, bare observert at det kan hente data...
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Går fint det som vidarlo snakker om, php & flash jobber fint sammen de, er ikke noen flashmann selv heller, men har sett det og lest om det flere ganger tidligere. Søk litt etter flash+xml eller flash+php, så finner du det garantert.

Så da er svaret at ja, det skal gå helt fint å bruke et cms - faktisk ganske mange - sammen med en flashsite, bare du kan lage skikkelige templates. Har tilogmed sett et cms bare i flash. Hvor? Husker ikke, søk: Flash+cms.

Hvor SEO- og brukervennlige sånne løsninger er er nok derimot en helt annen sak, som flere andre nevner her vil nok en ikke-flash-løsning være mye bedre sånn sett.

Forøvrig ser jeg egentlig ingen grunn til å lage den sida der i flash, det eneste du bruker det til er såvidt jeg kan se animering av de rammene, og da ofrer du veldig mye for å få veldig lite.

(cms betyr altså content management system, eller publiseringsløsning på norsk, hvis du lurte på det, er nok det du mener med "admin kontrollpanel")
 

Tonny Kluften

Administrator
Prid, du har sikkert lært mye om flash siden du har kunnet lage den siden der. Nå kan du flash og kan tenke på å lage sider som tar hensyn til SEO og brukervennlighet. Sjekk ut diverse CMS og finn deg et CMS du liker og som har masse templates du kan modifisere. Men en ferdiglaget butikkløsning er nok veien å gå for en nettbutikk, men lag ditt eget design på det.

interdekk.no/
bildekk.com/index.php
 
Sist redigert:

vidarlo

Apache-junkie
Det er OT, men eg vil sei at den sida der var veldig knotete i bruk. Browserkontrollen funker ikkje, må bruke funksjoner du har lagt inn i flash. Greit nok, men forbausande mange trur eg blir irriterte om back brått ikkje funker. Eg har også mappa ein del browserfunksjoner til div. kombinasjoner av mouse gestures og hurtigtaster. Ingen av dei funker i flashfila, noko som rimelig kjapt irriterte meg...

Viare så er den rimelig treg. Animasjonen var fin første to gangane - etter det var det irriterande å måtte vente på den. Sida er også statisk i bredde og høgde, noko som fører til ekstremt mykje scrolling opp og ned på WS laptopen min, samtidig som arbeidsstasjonen min hadde ei fin og svart flate rundt... Ei god side skal tilpasse seg nettleseren min, ikkje omvendt.

Bokmerking tryner også. Kva om eg vil vise kompisen min dei feite 18" felgane? Neida, kan ikkje sende direkte lenke - må forklare han at han først skal gå til sida, så velge felger, så 18", så den bestemte, du veit den som har 8 eiker med splitt mellom, og bla bla bla... Er det spesielt brukervenlig - spesielt i et marked der eg tipper markedsføring via forum e.l. er rimelig viktig?

Kort sagt; tenk igjennom om du virkelig vil bruke flash på den sida der.
 

zapotek

Medlem
Jeg ville gjort som de fleste skriver her, å ikke laget sida i Flash. Det du kan gjøre er å la enkelte elementer på sida være i flash. For eksempel toppen på sida, mens resten av det dynamiske innholdet ikke er det.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hvorfor ikke heller få jobben gjort skikkelig istedenfor å bruke en sånn elendig side du har nå? Betal noen som har peiling for å utvikle en skikkelig løsning, samt et brukervennlig design som gjør brorens dins forretnings mer synlig i søkemotorene for potensielle brukere, samtidig som han får piffet opp hele sin online profil.

Bare å sende en PM om du er interessert. Og husk, ingenting er gratis (så ikke forvent at vi skal legge løsningen i fanget på deg!)
 
Topp