Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Produktbilder på parallellimporterte produkter

olsen

New Member
Hei, er helt ny her og har et lite spørsmål. Har tenkt å åpne nettbutikk med parallellimporterte produkter. Jeg må selvfølgelig ha bilder på siden min av disse produktene og i den sammenheng dukker det opp et mulig problem. Hvis produsenten spør om formålet med bildene og jeg svarer nettbutikk som driver parallellimport kan de vel fort svare nei? Regner med at de tar bedre betalt av den norske grossisten enn av grossisten i det landet jeg handler fra og at de dermed muligens taper penger på mine salg. Noen som driver med parallellimport som har hatt problemer med dette eller pleier det å gå veldig greit? Er det andre måter å få tak i produkt bilder lovlig? Å ta bildene selv er ikke en mulighet, da produktene er relativt dyre og jeg vil ikke ha alle på lager, men heller som bestillingsvare.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Du kan få problemer med å bruke bilder som du ikke selv har tatt, ja.
Men det er samtidig ikke sikker at produsenten bryr seg.
Hør med produsenten er det beste; evt. kan du bruke google images for å se om noen andre har tatt bilder som er brukbart og høre med de?
 

olsen

New Member
Skal ta og høre med produsenten så får vi håpe på positivt svar. Finner svært mye bilder på google images, men vil tippe flesteparten er produsenten sine. Alle bildene er stort sett make og tatt rett ovenfra, så umulig å si om det er kopier av produsenten sine bilder eller om andre har tatt make bilder.. Får ta bilder selv etterhvert for sikkerhets skyld, men har som sagt ikke planer om å ha alt på lager så det blir ikke så lett. Hva skjer hvis man bruker produsenten sine bilder uten å spørre om lov?
 
Topp