Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Produsere video for bedriftpresentasjon

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Leker med tanken om å lage en bedriftspresentasjon på video, men kjenner absolutt ingen som er flinke med video. Klippet skal være 1 min langt - jeg har ikke planlagt noe innhold enda, men det blir nok ikke noe særlig til Avatar-effekter.

Hvem kan man gå til for slikt? Og er det noen som har en cirka anelse om produksjonskostnader rundt video med eksempler?
 

sta

Medlem
Jeg har brukt en bekjent til slike produksjoner. Han jobber bl.a. med videoproduksjon for NRK og TV2, har en del års erfaring og vet hva som funker og ikke funker. Han tar en fast pris pr. dag (8 timer) på kr.5.000,- + mva. Dette uansett om det er reise, filming, redigering eller møteaktivitet. Om dette er representativt for bransjen aner jeg dog ikke, men mitt inntrykk er at skal du ha proffe folk som kan filming og videoproduksjon så koster det en del.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
5000,- per dag kan jo være både mye og lite, alt ettersom hvor mange dager han bruker :) Har du noen eksempler på arbeidet denne personen har gjort samt hvor mange dager som ble lagt i arbeidet?

Jeg ser for meg et budsjett på 20-30.000 til videoproduksjon (ikke inkludert eventuell leie/kostnader til ting og personer som brukes i video).
 

sammy

Medlem
Hei,

Leker med tanken om å lage en bedriftspresentasjon på video, men kjenner absolutt ingen som er flinke med video. Klippet skal være 1 min langt - jeg har ikke planlagt noe innhold enda, men det blir nok ikke noe særlig til Avatar-effekter.

Hvem kan man gå til for slikt? Og er det noen som har en cirka anelse om produksjonskostnader rundt video med eksempler?

Jeg tror nok ikke det vil være spesielt billig å få laget en bedrifts video selv om den er bare et minutt lang. Kanskje denne linken vil gi en "pekepinn":

nettkatalogen.no/tekst/film_priser_eksempler/info.htm

Vennlig hilsen
sammy
 
Sist redigert av en moderator:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
David Leader fra saft.no er flink (jeg kjenner ham personlig).

Er det nettleseren min eller var det ingen eksempler på saft.no?

Er nok på jakt etter noe litt mer avansert enn en slideshow med stemmer i bakgrunn. Har samlet sammen noen eksempler fra over atlanteren, men ikke helt interessert i å dele de i offentlige fora. Skal holde det så orginalt som mulig til lansering, så derfor jeg jakter jeg på filmfolk jeg tror kan hjelpe meg å nå det målet!
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Jeg tror nok ikke det vil være spesielt billig å få laget en bedrifts video selv om den er bare et minutt lang.

Det kan være mye jobb å gjøre en filmsnutt kortere. Hvis man kan la en infovideo være to minutter, så er det vanligvis mye enklere enn å gjøre den samme videoen på ett minutt, så kostnadene henger gjerne ikke direkte sammen med lengden på den ferdige filmen.

Her er en jeg kjenner som er veldig flink:
Magnus Rye's videos on Vimeo

(aner ikke om han egentlig lager bedriftspresentasjon-videoer, vil vel muligens være litt utenfor hans område, men antar at "cash is king" for han også...)
 
Sist redigert:

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Er det nettleseren min eller var det ingen eksempler på saft.no?

Er nok på jakt etter noe litt mer avansert enn en slideshow med stemmer i bakgrunn. Har samlet sammen noen eksempler fra over atlanteren, men ikke helt interessert i å dele de i offentlige fora. Skal holde det så orginalt som mulig til lansering, så derfor jeg jakter jeg på filmfolk jeg tror kan hjelpe meg å nå det målet!

Slideshow-eksempelet var ikke noe David har syslet med, jeg lurte bare om det var noe i den duren.

David Leader gjør film - f.eks. en del forskjellig for olje-relatert virksomhet, innspilling av age of heroes m.m. Epost funker nok best tenker jeg.
 

n0stra

Medlem
Har du live video-innhold selv eller er du avhengig av at dette filmes? Det har MYE å si. Vi har endel produksjon av video spesielt for storskjermer og slikt for kunder, og jo mer kunden selv kan levere og jeg og andre slipper ut med kamerautstyr og ta et utall med klipp for råmatriale jo rimeligere og kjappere blir totalsummen.

Vi jobber for det meste i aftereffects som er greiest med tanke på informasjonsfilmer og reklamesnutter. Lett å komponere og kombinere lag på lag for å få profesjonelle resultat. Siste vi laget var en enkelt åpningsvignett for en storskjerm på ett sparebank1 hovedkvarter med noe bevegelige "nordlysaktige" flourishes i bakgrunnen med bankens farger, justering i synlighet og den slags. Veldig enkelt og med fokus på innholdet, enkle overgange og sliktno.

Viktig å ikke tro at masse flashy mtv-greier får budskapet best frem :) Mer enn nok av de som fokuserer på slikt. Mye bæ og lite ull altså.
 
Topp