Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Produsering av medlemskort (plastikk)

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Som tittelen sier, så er jeg på jakt etter.. informasjon om hvor i all verden jeg starter for å produsere medlemskort.

Med medlemskort ønsker vi plastikkkort på størrelsen med VISA osv. Hvert kort vil være unikt siden det vil ha eget navn og ID på seg, så det er viktig at vi kan produsere dem på egenhånd.

Noen som har noen tips om hvor i all verden jeg starter? Jeg vet absolutt ingenting om hva jeg trenger..
 

Gomlers

Member
Må det være av typen hardplast, som bankkort?
Hvis ikke så ville den rimeligste (og kanskje enkleste) metoden vært å kjøpe kartongark med litt tykkelse, og så handle inn en lamineringsmaskin (LAMINERINGSMASKIN - Nytt & Nyttig). Etter dette lager du en php GD mal, bruker excel, word eller lignende... så du enkelt kan lage kort til ny medlemmer.

Holder på fargen, "knekker" ikke, og trenger ikke å se "billige" ut i det hele tatt.

Ellers så kanskje www.vistaprint.se / www.vistaprint.no kan hjelpe til?
 

sKrud

Meget sliten student
Var med i en studentforening for en tid tilbake, da kom vi inn på denne problemstillingen.. Å fant ut at det aldri ville bli lønnsomt å kjøpe en egen kortmaskin.. Men om du skal gjøre dette i stort omfang fins det slike maskiner på Binders (jævli dyrt) og endel brukte på Ebay (dyrt...)...
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
ehh, jeg sitter i Australia og er ikke interessert i noe Norsk trykkeri! Det vil iallefall dra opp kostnadene.

Vi regner med å trykke opp til 10 000 medlemskort i året, så egen maskin hadde vært flott. Har vel et budsjett på mellom 10-20k for printeren. Vil det duge?
 
Topp