Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Råd om nettbutikk

Hero

New Member
Hei,

En kjenning av meg som driver klesbutikk, vurderer å starte nettbutikk. Hva må man regne med å investere i dette? Er det mulig å kjøpe en ferdig nettbutikk å endre navnet og domenet på denne? Produktene som skal selges er moteklær. En tenker da å selge samme varer som i nåværende butikk, og dermed unngå for store kostnader til lagerhold. Selger litt varer på nett i dag via minto, men ønsker å drive egen nettbutikk.
 

Stoppet

Banned
Har i alle fall regnet litt på hva det koster å drive en nettbutikk:

http://startnettbutikk.io/hva-koster-det-a-starte-en-nettbutikk/


Der var er kort og alt for forenklet svar til en nybegynner synes jeg. Jeg driver en nettbutikk der jeg bruker Bamboa på betaling, visma eacounting og en be server der jeg deler kostnadene. Fører da enkelt regnskaper selv med gratis suport fra autoriserte regnskapsførere hos visma. Theme kjøpte jeg for ca 400 kroner.

Men har lagt noen titals timer i å lære wordpress og woocommerce. Og det er "gratis" for en som driver for seg selv. Har også fått mye gratis guidence her på forumer.

Så den som virkelig vil kan klare seg for maks 500,- i måneden. Likviditeten ligger varelageret, men det har jo trådstarter. De driver butikk allerede så regnskap og annen administrasjon ligger jo der allerede.

Mitt råd vil være å sette seg litt inn i wordpress og woocommerce og ordne det meste selv.

Mulig dette ble litt uoversiktlig, jeg skriver på mobilen :)
 

Marius_J

Social Engineer
Kan sjekke opp andre alternativer enn WordPress også.
Satte opp en nettbutikk i Prestashop kostet meg 400 kroner ca, med kjøpt thema.

Prestashop er laget for nettbutikk out of the box, men dette er smak og behag. Mitt tips er også lære deg det selv uansett hva du velger. Sett opp et lite test miljø så prøver du deg frem med det som passer best for deg.
Står du fast er Google din venn. Du kan også spørre alle de fantastiske personene her inne :)

P.S: Er mulig å kjøpe ferdig nettbutikk, her da hos eksempel mystore. De har også en test butikk du kan prøve :)

Lykke til
 

Peter Barbulla

New Member
Simpelsite.com gir deg både et nettsidekonsept med mange templates som du selv kan fylle med tekst og bilder, -og en gratis nettbutikk-løsning med PayPal betalingsservice.
 
Topp