Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Rask webhosting til Wordpress-sider

I dag bruker jeg Domeneshop, men opplever at wordpress-sidene er treige. Domeneshop har en minnegrense på 40mb, mens Wordpress anbefaller MINIMUM 64mb.
Jeg administrerer 25 nettsider og over 120 domener (alle domeneshop), og ønsker å finne en ny webhost. Kanskje jeg kan spare litt penger også :)

Hvilken webhost bruker dere for å få raske og solide wordpress-sider? Hvilken _rask_ webhost er det ultimate med et stort antall domener og nettsider?

Kom over denne her i dag: The Envato Birthday Hosting Offer

Erfaringer?

På forhånd takk :)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Hvis du skal ha en _rask_ (som du skriver) host, kommer du garantert ikke til å spare noen penger, det er helt sikkert. Jeg har selv testet ut RaskeSider.no og det er ingen tvil om at de kan sakene sine. Men, det koster ca 10-gangen av hva Domeneshop tar, da med mindre plass og begrensninger på antall visninger.

Så vidt jeg vet bruker Domeneshop fiberlinjer rett inn i "veggen" fra Norges største leverandør, og jeg tror neppe at en host i USA vil klare å utkonkurrere deres (eller andre store Norske hoster`s) hastighet.

Ihvertfall ikke med mindre det er host som koster litt mer enn normalen.
 

Tony J

Alle skal få
Ja, men de skal levere knutepunkt fra USA dersom nettsidene ikke lyver. "Velg serverplassering
Når du bestiller kan du velge mellom å ha webhotell i Norge, Europa eller USA. Velg det som er nærmest din målgruppe og dermed passer din målgruppe best."
 

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Rask WP hosting er da ikke vanskelig. Mine servere står i Oslo, og har mange kunder som bruker WP. Bruker ikke cpanel / plesk e.l., men det behøver du ikke for å installere WP. Det er tilgang til phpMyAdmin.

Hvis du vil ha rask server, kan installere WP selv - eller jeg hjelper deg, og setter du pris på personlig service de få gangene du behøver det, så prøv gjerne et webhotell hos meg - Dr Linux - raskt og stabilt webhotell i Norge med PHP og MySQL

Det tas backup av filer hver fjerde time, og av database hver natt. Dette er inkludert i prisen.
 

xdex

Medlem
Hva er det du mener med rask WP? Hvilken responstid og lastetid er det du ønsker deg? Dersom du vil ha en "alt i ett løsning" ville jeg bare gått for en Cloud VPS slik at du kan skalere / minske ved behov. ProISP tilbyr dette, men syntes dem er dyre, spesielt når det kommer til cpanel. Men som sagt tidligere her, finnes det ett hav av slike løsninger. Dersom du har krav tilknyttet til Norge, bør du finne en server her til lands. Dersom du må til utland, finnes det en rekke andre gode løsninger.

ProISP tilbyr servere i Europa, Norge og USA.
 

pmbakken

New Member
Oppdateringsfabrikken leverer hosting som er spesialisert for WordPress.
For at hjemmesidene skal være raske har vi har satt opp Varnish cache for alle som bruker oss. Da går sidene lynkjapt! Ihvertfall så lenge du ikke bruker sessions eller cookies på en spesiell måte. Tømming av cache gjøres av en gratis plugin som vi er med på å utvikle.
Vi bruker Amazon AWS og serverne står i Irland. Men det går rykende raskt for det!
 

kongen

kongemedlem
Du kan høre med Domeneshop om å bli oppgradert til php5.5

På php5.5 serverne så kjører de Varnish caching. Dessuten har php5.5 opcache integrert som standard (opcache erstatter apc).

memory_limit = 129M burde holde for Wordpress.
 
Du kan høre med Domeneshop om å bli oppgradert til php5.5

På php5.5 serverne så kjører de Varnish caching. Dessuten har php5.5 opcache integrert som standard (opcache erstatter apc).

memory_limit = 129M burde holde for Wordpress.

Takk for tipset. Ringte domeneshop nå, og de oppgraderte mine 8 webhotell til php5.5 med Varnish Caching og 128 MB minne. De informerte meg om at det var en test-server, så vi får se hvordan det går.

Til de 4 som har sendt meg PM vedr. "tilbud" på webhosting, så takker jeg pent nei enn så lenge.
 

pmbakken

New Member
(en av) Utfordringen(e) med å bruke Varnish sammen med WordPress ligger i måte den behandler cookies. Dersom du har en cookie satt, så vil Varnish ikke cache siden for deg, men alltid hente siden fra backend.
WordPress setter alltid noen cookies for deg, og disse må Varnish konfigureres til å ignorere.

I tillegg er det et problem at en del plugins er slurvete programmert, og setter session uten at den egentlig trenger det. Da fungerer også Varnish dårlig. WooCommerce er et eksempel på dette hvor Varnish må konfigureres spesielt for den pluginen.

Du kan teste denne nettbutikken for eksempel for å se hva jeg mener: iVekst
Her er sidene (om de er cachet) veldig raske, men straks du legger noe i handlekurven, går alt utenom Varnish, og dermed får de straff for å ha brukt en masse plugins mm.

WooCommerce er forøvrig absolutt ikke slurvete programmert da :) Den er bra, men den setter cookies som Varnish må fortelles om.
 

pmbakken

New Member
Joda, de vil helst sikkert fungere bra. Varnish hos Domeneshop er helt sikkert satt opp konservativt, slik at den vil sende alle requests den er usikker på rett gjennom til backend. Så selve butikken vil fungere fint, men den vil trolig ikke dra så stor nytte av Varnish.
Jeg vet selvsagt ikke hvordan Domeneshop har satt opp Varnish, men de har en utfordring i at de skal støtte alle mulige CMS.
De har også en utfordring i hvordan invalidere cache på Varnish.
Det finnes en plugin til WordPress for å invalidere cache. https://github.com/pkhamre/wp-varnish Da må du vite ip-adressen til varnish-serveren.
Dersom jeg var Domeneshop og brukte Varnish så ville jeg hatt en veldig kort expire på sidene som lå i cache, og droppe å cache alle requester som har cookies satt. Da kan man støtte mange ulike CMS med samme Varnish-oppsett.
Men da vil et nettsted med lite trafikk ha veldig lite nytte av Varnish dessverre. Ettersom hver besøkende i praksis må fylle opp cachen.
 
Topp