Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Rask webhosting til Wordpress-sider

pmbakken

New Member
Oh. Jeg bare kom på en ting til som kan være relevant for deg. Om du skal bruke SSL. Varnish støtter i utgangspunktet ikke SSL, så du trenger i tilfelle en proxy som terminerer SSL foran Varsnish-serveren. Hos Amazon bruker vi en elastisk last balanserer (ELB, AWS Elastic Load Balancing - Cloud Network Load Balancer) foran Varnish for å terminere SSL.Nettbutikken jeg sendte lenke til i stad bruker SSL med ELB til å terminere foran Varnish. https://www.ivekst.no

Det er så mye å tenke på!

Lykke til med lanseringen :)
 

pmbakken

New Member
Ja det er ikke noe problem.

Slik vi har satt opp Varnish hos Oppdateringsfabrikken, så vil du ikke trenge supercache for sidene, bilder, js og css caches i Varnish helt til du endrer noe i backend, men for et oppsett hvor sidene har veldig kort levetid i Varnish vil du ha veldig god nytte av supercache.

Jeg vil egentlig si at slik WordPress er laget er man 100% avhengig av en form for cache for at sidene skal ha akseptabel last-tid. WordPress sin største svakhet er at det er laget super-ineffektivt.

Supercache er ikke i nærheten av Varnish i ytelse skal sies. Ved supercache må du fortsatt kompilere en hel del php før siden leveres ut fra cache. Med Varnish leveres siden ferdig kompilert rett fra RAM på varnish-serveren.

Her er en artikkel med konkrete tester for Varnish gir deg ytelse: artikkel om varnish-ytelse
 
Liten oppdatering:

Domeneshop oppgraderte alle mine webhotell til nyeste PHP-versjon på fredag, og jeg opplevde kjempestore problemer på så og si alle mine wordpress-sider; feil-meldinger, HTTP-error når jeg skulle laste opp bilder, plugins som ikke virket osv osv... Noe som førte til at jeg i helgen måtte legge på en "under construction" side over flere av mine sider...

De nedgraderte til standard PHP-versjon i dag tidlig, og ting er tilbake som normalt (bare litt treigere ;) )
 

pmbakken

New Member
Det er særlig støtten det gamle mysql-biblioteket i php5.5 som vil lage trøbbel for mange plugins.

Selve wordpress er kompatibelt med 5.5 så rart du ikke kunne laste opp bilder egentlig. Med mindre du har en gammel versjon. Mulig de har andre utfordringer med oppsettet på serveren enn bare en ny php-versjon. Om dette er en eksperimentell server, som de advarte om. WP requirements: WordPress › About » Requirements

Alle plugins som ikke bruker WordPress sine db-funksjoner, og ikke mysqli, men det gamle mysql vil brekke på php 5.5 (PHP: Deprecated features in PHP 5.5.x - Manual)
 
Topp