Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Redesigner nettavis

scoucher

New Member
Hei

Holder på å redesigne Forside - Nyheter | Fiskeribladet Fiskaren for tiden.

Ta en titt.. kom med tilbakemeldinger. Hva kan gjøres bedre.
Er ikke alle spalter som har fått overhaling enda, men vil gjerne ha litt innspill.

Min filosofi er at det skal være enkelt, luftig og lett for øye å se på.
Ser at altfor mange nettaviser legger over til et mer "moderne" inntrykk, men som blir altfor uoversiktelig.
 

picxx

Well-Known Member
Du må logge inn for å lese denne artikkelen

Ikke enkelt, og ihvertfall ikke fornuftig.
 

Ole Avranden

utvandret
Venstrespalten "Siste blogger" forvirrer meg litt. Den har en plassering som om den er viktig, men den er designet som om den har en underordnet betydning (grå og liten tekst). Den bør enten flyttes, eller så bør designet endres slik at den blir mer fremtredende.

Mellom annonsen på toppen og "Snarveier" ville jeg lagt inn 5px mer i luft slik at snarveier blir mer synlige.

Menyen forsvinner. Gi den litt mer kontrast.

Hva er poenget med boksen på høyre side "Nyheter fra Fiskar..."? Det er jo bare forsiden ramset opp en gang til(?).

Og så til slutt; jeg ville kjørt ingress på mer enn den første saken. For min del blir det litt for tabloid å kutte ut ingressen. Jeg ville brukt ingress på ihvertfall de ni første sakene.

Det ble litt mange forslag til endringer fra min side, men hovedinntrykket synes jeg er bra!
 

testdriver

Ha det bra..
Murdoch har jo snakket om å begynne å ta betalt for sine nettaviser.

Moro om du kikker innom igjen om noen måneder og sier hvordan det går.
 

scoucher

New Member
Ole A: takker, er enige på alle punkter :) Brukerstoffet til venstre plager meg litt. Det skal jo være underordnet, men samtidig så vil jeg løfte det litt frem pga lukkingen av artiklene .. slik at man faktisk har endel tilgjengelig gratis innhold (brukergenerert innhold) og forhåpentligvis demme opp litt for "besøkstapet" som kommer (kanskje)...

Personlig så er jeg motstander av å ta seg betalt for nettnytt. Er ledelsen som har bestemt dette så er ikke noe å gjøre med. Får håpe det ikke blir helbom.. kan jo kankje gå siden det er et nisjeprodukt det er snakk om.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Personlig så er jeg motstander av å ta seg betalt for nettnytt. Er ledelsen som har bestemt dette så er ikke noe å gjøre med. Får håpe det ikke blir helbom.. kan jo kankje gå siden det er et nisjeprodukt det er snakk om.

Da jeg jobbet som telefonselger solgte firmaet jeg jobbet for Fiskeribladet. (eller hva det nå het før det ble slått sammen med fiskaren..) Det er utvilsomt et nisjeprodukt.

Jeg mener oppriktig at hvis noe skal la seg gjøre om til et betalt produkt, så er det nisjeprodukter. Ingen tvil. Du har ikke sjans å gjøre VG om til betalt produkt på nett, men slike små høyst spesialiserte produkter kan sikkert funke. Kanskje. Også fiskere er vel vante med å lese ting gratis på nett.

Og siden dette er nisjeprodukt synes jeg dere bommer litt med det grafiske inntrykket. Det ser jo ut som en hvilken som helst annen nettavis. Jeg hadde iallfall forventet - hvis jeg skulle betale for noe - at det bød på noe spesielt. Så jeg ville iallfall prøvd å distansere meg fra andre nettavisers inntrykk. Kanskje ikke så tabloid i formen tenker jeg kunne funket.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Rush for å innføre nyhetsbetaling på nett - VG Nett om Data og nett

Enig med peterandrej - VG & Co har ikke en snøballs sjans i helvete med sine lavkvalitets agurknyheter. Kanskje økonomiaviser med meget høy kvalitet har en mulighet. Nisjeprodukter har jeg størst tro på at klare det.

Det er også mulig at vi får se VG og Dagbladet komme med mer eksklusive magasiner med kvalitetsstoff de kan ta betalt for.

Intrafish.no har hatt abb. på nyheter i minst 5 år... De eier fiskeribladetfiskaren.no

De hadde et underskudd på 18 mill. i fjor forresten ;)
 
Topp