Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Redigering av YouTube video

For noen dager siden leste jeg om en strategi som flere har brukt med vanvittig effekt.

Det går ut på å laste ned og redigere populære videoer for så å laste de opp igjen med egen konto og bruke linker i tittel, beskrivelse og profil.

De som har benyttet metoden har benyttet både film trailere, musikkvideoer og private videoer.

Jeg lurer litt på å forsøke denne metoden, men synes i utgangspunktet den virker litt på kanten.

Hva mener dere?
 
Sist redigert av en moderator:

Niclas

New Member
Det er vel ikke bare på kanten. Utgir du andres eiendom som din egen kan du bare vente på henvendelser fra advokater.
 

sKrud

Meget sliten student
Dette er på kanten ja.. Men, det skal mye til for at du får noe krav på deg...

Metoden har god effekt..men jeg vet ikke om jeg ville ha satset all tid på den..
Om du skal gjøre dette bare du konsentrere deg om videoer som er innen samme kategori som siden du markedsfører..
 
Det er vel ikke bare på kanten. Utgir du andres eiendom som din egen kan du bare vente på henvendelser fra advokater.

Det var det første som slo meg også og jeg er svært skeptisk til slike metoder, MEN de som har offentliggjort disse metodene har tjent millioner på all trafikken og har ikke fått noe nevneverdig trøbbel med advokater.

En annen ting er at store selskaper, inkludert filmprodusenter, nå selv har begynt å benytte metoden.

Da jeg stilte spørsmålet om lovlighet direkte til kilden var svaret at han ikke drev med juridiske råd, men han og hans "team" tolket det dit hen at dette var innenfor loven.

Som nevnt synes jeg selv det er på kanten, og kanskje for mye på kanten til at jeg selv har lyst til å implementere dette i min markedsføring.
 

picxx

Well-Known Member
Copyright/åndsverkslov gjelder også for videoer som ligger på youtube.
Selv om du gjør dette med 10.000 videoer og det går bra, trengs det ikke mere enn ett søksmål fra et veletablert firma for at de slår beina under hele buisenessen og sender deg på fattigkassa.

Dette 'tipset' høres ut som et tips gitt fra noen som skal tjene på et produkt i forbindelse med dette.
 
Topp