Redirectside som er på topp på Google-søk. Hvordan?

Epsilon

Medlem
Jeg har sett flere sider som rangerer høyt på Google-søk, som er "redirectsider", altså straks man klikker seg inn på siden blir man automatisk redirected til en annen side.

Er det noen som vet hvordan man gjør det?

Ett eksempel på en slik side er hotmail.com

Hvis man søker på "hotmail" i Google så kommer hotmail.com på topp, men straks man har klikket blir man videreført til login.live.com

Hotmail er ikke den eneste siden som fungerer slik, men allikevel rangerer høyt i søkemotorene.

Er det noen som vet hvordan man kan se kildekoden til hotmail.com (jeg blir naturligvis redirected før jeg kan klikke meg inn for å se den...)?

Sist redigert:

zapotek

Medlem
Hotmail er kanskje verdens største gratisepost nettsted, så de ranker naturlig nok på "gammel og god" historikk med tonnevis av innlenker.

Epsilon

Medlem
Hotmail er nok ganske unikt på den måten. Men jeg har sett andre nettsteder også. Bl.a. en utrolig god webdesigner. Han har et .in nettsted, som man finner høyt i SERPen på Google, men når man klikker på det, så kommer man til et .com nettsted.

(Det kan være at han nylig har lagt inn redirecten, og at det derfor forsatt rangerer høyt i Google...)

Men, uansett, vet noen hvordan man kan sjekke koden til et "redirectnettsted"?

Keanu

Geek
Ett nettsted som redirecter ved hjelp av JS vil jo indekseres av Google, og google-boten ignorerer javascript. Dette har jeg sett flere ganger på f.eks. domener som ranker på spesielle keywords som er eksakt domenenavnet.

Da funker f.eks. NoScript for å se kildekoden.

For andre måter å sjekke redirection, kan man bruke f.eks. Live HTTP headers extension til Firefox.

Epsilon

Medlem
Den er ikke bare på topp om man søker på "hotmail", men søker man på "hot" så er det allikevel på topp...

Topp