Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Registrere AS i Tromsø/Finnmark - ingen arbeidsgiveravgift?

nick20000

Member
Hei,
for f.eks en webbutikk, er det så enkelt at man kan finne en postaddresse i Tromsø eller Finnmark (evt Svalbard) og så slippe å betale arbeidsgiveravgift? Arbeidsgiveravgiften følger firmaadresse så vidt jeg skjønner, så selv om man bor i sør-norge og jobber for firmaet så
vil man altså slippe arbeidsgiveravgit?
Hvilke regler er det evt som forhindrer dette?
 

Steve Cash

Medlem
Så dumme er ikke de som utformer regelverket. En skal betale avgift etter den sonen en faktisk jobber i mer enn halve terminen.
 

JudeQuinn

Medlem
Det blir litt som for meg, jeg bor i Spania, men jobber offshore i Norge. Jeg skatter til Norge (for min offshoreinntekt), da jeg har "driftsted" i Norge (men er folkeregistrert i Spania). Selvfølgelig ikke det samme sånn paragrafmessig, men tanken bak det er den sammme.
 

nick20000

Member
Hva hvis det kun er ansatte som jobber fra utlandet ? Hvis vedkommende er skattemessige bosatt i Norge så skal det betales arbeidsgiveravgift. I dette tilfellet kunne det vel være gunstig å registrere firmaet i Troms, Finnmark ?
 

Steve Cash

Medlem
Ettersom det heter seg at det for juridiske enheter er forretningsadressen som er avgjørende, så kan nok det stemme. Men det betyr også at du rent faktisk må ha hovedkontoret, eller i det et minste operativt avdelingskontor, i Nord-Troms eller Finnmark.
 
Sist redigert:
Topp