Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Registrere domene - Hvor og til hvilken pris?

May

Medlem
Har funnet ut at jeg ønsker å registrere et eller flere domenenavn som har en logisk tilknytning til min bransje (butikken min er pr i dag kun registrert på firmanavnet, som dessverre ikke sier noe om hva som selges). Lurer på hva som er beste fremgangsmåte for å gjøre dette? Hvem er det som "eier" domenene og kan selge de? Et sted kunne jeg registrere et domene for kr 1000,- og et annet sted var det snakk om kr 140,- pr år for samme domene. Med fare for å fremstå som litt dum, må jeg bare erkjenne at jeg ikke skjønner hvordan to forskjellige selskaper kan selge "samme unike vare" til forskjellig pris. Håper noen av dere med erfaring på området har et tips (eller fler) å komme med.
 

picxx

Well-Known Member
.no domene hos domeneshop(.no)
alt annet hos namecheap(.com)
 

AOB

Skal bare..
Jeg bruker utelukkende Domeneshop.no og Namecheap.com selv. Jeg har kjøpt en del domenenavn via Namecheap, og tjenesten er intuitiv å bruke, prisene gode og WHOIS-beskyttelse er inkludert i prisen det første året. Det er også eksemplarisk enkelt og bekvemt å overføre et domenenavn til andre Namecheap-brukere, dette er kostnadsfritt.

Ang. DomeneShop har jeg foreløbig begrenset erfaring, men ingen problemer så langt.

Sent from my LT18i using Tapatalk
 

NilsF

Medlem
Hvorfor anbefaler flere her Namecheap.com for .com-domener fremfor Domeneshop, når Domeneshop er minst like rimelige? Har Namecheap en rabatt som man må lete litt for å finne, eller er saken at flere her ikke er mva-registrert (og følgelig ikke får refundert momsen)?

Domeneshop beregner kr 64 + mva. per år for et .com-domene dersom en har 5 eller flere domener hos Domeneshop. Samtidig kan en oppnå rabatter på webhotell.

Namecheap beregner USD 10,69 for et .com-domene, tilsvarende kr 64.78.
 
Topp