Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Registrering av NUF i Spania

david.

Medlem
Jeg eier en nettside med noenlundes grei inntjening og vurderer å starte et selskap etter attenårsdagen i november. Etter å ha sett litt nøye på de enkelte selskapsformene står valget mellom et NUF eller ENK. Har funnet en rekke norske firmaer som registrerer et NUF og tar seg av det meste for en bestemt sum, men disse velger alle å registrere selskapet i England. Av forkjellig grunner ønsker jeg å registrere selskapet i Spania, så spørsmålet mitt er om noen vet noe om saken eller kjenner til et firma som gjerne tar seg av papirarbeidet?
 
K

Kontoristen

Guest
Av forkjellig grunner ønsker jeg å registrere selskapet i Spania, så spørsmålet mitt er om noen vet noe om saken eller kjenner til et firma som gjerne tar seg av papirarbeidet?

Tør jeg spørre om hva som er grunnen til at du ønsker å etablere et selskap i Spania istedet for England?

Jeg kan hjelpe deg med å etablere et selskap i Spania hvis du ønsker det, hvis det er ønskelig send meg en PM
 

david.

Medlem
Tør jeg spørre om hva som er grunnen til at du ønsker å etablere et selskap i Spania istedet for England?

Jeg kan hjelpe deg med å etablere et selskap i Spania hvis du ønsker det, hvis det er ønskelig send meg en PM

Spansk er språket jeg kan best og jeg vurderer å flytte til Spania i framtiden. Hvis det ikke ligger noen ulemper i å registrere selskapet i Spania istedenfor England så vil jeg gjøre det. Som sagt så må jeg vente på attenårsdagen i november så jeg tar kontakt da.
 
K

Kontoristen

Guest
Ok.

Er det slik å forstå at du ønsker å ha aktivitet/omsetning i Spania? Hvis du har planlagt dette må du skaffe deg en spansk regnskapsfører, levere inn årsberetning, årsregnskap og betale skatt i Spania.

Hvis du ikke ønsker aktivitet i det spanske selskapet og har planlagt å ha norske kunder så vil jeg anbefale deg å etablere LTD i England med et NUF i Norge pga av at det er mer "papirarbeid" og tyngre byråkrati i spania kontra England.
 

david.

Medlem
Hvis du ikke ønsker aktivitet i det spanske selskapet og har planlagt å ha norske kunder så vil jeg anbefale deg å etablere LTD i England med et NUF i Norge pga av at det er mer "papirarbeid" og tyngre byråkrati i spania kontra England.

Jepp. Men må jeg benytte engelsk under all dokumentasjon osv. i det engelske selskapet? Altså blir det mye engelsk fram og tilbake?
 
Topp