Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Regjeringen og vingling

Sikkert mange andre forum dette kunne passet bedre i, men men. Jeg begynner nesten å bli litt skremt over regjeringen nå. Først den nye "blasfemiloven" og nå "hijabsaken"

Altså, ikke intensjonen i seg selv, men snarere vingling frem og tilbake: Vingling (dagbladet.no) og vingling (VG)

For regjeringens skyld, meningene om hva som er riktig i disse sakene orker jeg ikke tenke på, men for regjeringens skyld bør de vel snart være litt mer klare? Ikke begynne å vingle så snart opinionen er mot dem?
 

peterandrej

pensjonert moderator
... jeg blir litt skremt av at du blir skremt.. først NÅ..!!? Ærlig talt. Vingleregjering har vi da hatt siden 2005. Jeg trenger vel ikke minne om demonstrasjonstog mot seg selv, XX antall statsråder som har gått etter å ha vist seg komplett udugelige, osv osv osv.

Forøvrig, for de spesielt interesserte, kan det legges til at regjeringens storsatsning i nordområdene som de har skrytt av i årevis etterhvert ble til...

*hold deg fast nå*

...penger til et nytt aggregat på Jan Mayen. (nei, jeg tuller ikke)
 
Hehe

Var et resultat av at jeg for første gang i dag kikket innom VG og Dagbladet. Jeg husker forøvrig demonstrasjonen når du nevner det - statsrådene tenkte jeg heller ikke på. Når du nevner det... Nå får jeg nok ikke sove i natt :)

Har i grunn sansen for flere av politikerne i regjeringen, nåja, et par av dem i alle fall... Men nytt aggregat på Jan Mayen høres jo unektelig... litt flott ut ;)
 

tyr897

Medlem
Tja, i mine øyne er det adskillig bedre at de vingler enn at de innfører disse absurde lovene.

Vi burde starte et parti, stagnasjonspartiet, som sier at vi har det fint nå - her stopper vi ;)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Kan du utdype det brukernavn?

Jeg tror nå heller FRP vil dra landet fremover, sammenlignet mot AP som gjennom de siste årene har gang på gang vist seg å være udugelig.
 

Tonny Kluften

Administrator
Uff, dette kan bli en for lang debatt, og sikkert en standard en:D
Det bunner vel i om man tror at et FRP styrt Norge vil gjøre nordmenn lykkeligere eller ikke. Jeg tror ikke det. Jeg syns at vi har det noe inni hampen bra i Norge.
Jeg blir f.eks. ikke lykkeligere om vi får vin i butikkene. Hvorfor? Fordi da vil polet forsvinne og jeg mister det enorme utvalget av viner jeg kan kjøpe nå. Hvis polet forsvinner så kommer vi til å få like reaksjonært utvalg av viner i Norge som hvilken som helst vinsjappe i Madrid.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Nå har det seg vel slik at 95% av Norge kjøper et titalls drikkevarer, så hvorfor skal de 95% som faller under denne kategorien og ikke ha behov for 300 forskjellige viner, lide for at de 5% som ønsker det skal ha tilgangen? Samfunnsøkonomi har vel for lenge siden bevist at slike regler, ordninger, tariffer osv er ueffektive. Da burde det heller være andre veien, de som drikker det mest vanlige burde få dette til lavere priser, så kan de som vil ha "spesialiteter" betale høyere priser for import.
 

Tonny Kluften

Administrator
Altså å favorisere de de som drikker "det vanlige", altså det mest reaksjonære?

Husk at det som er vanlig nå har vært uvanlig en gang, uten et stort utvalg ville ikke nordmenn funnet de vinfavorittene de har nå. Og uten et stort utvalg vil de heller ikke finne de som kommer til å bli favoritter i fremtiden.

Ang. kulturstøtte da. FRP vil kutte. Men hvor hadde Stargate (som nå vant Grammy) eller Kraftwerk eller Pet Shop Boys vært i dag hvis ikke kulturrådet (el lign institusjoner) hadde støttet elektronikakomponister som Arne Nordheim, Stockhausen og andre (de lager sær atonal arytmisk musikk) i sin tidlige karriere? Elektronika er stort verden over, milliardindustri, og uten banebrytende komponister fra 50 og 60 tallet ville ikke den musikken eksistert i sin form nå. Slike komponister får ikke støtte fra FRP fordi "ingen liker musikken".
Det er da jeg oppfordrer til å se fremover.

Kan legge til at FRP vil fjerne fagforeningene. Tror du folk flest får det bedre av det?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Når det gjelder musikk og støtte av kultur så er vel det en smakssak som det er vanskelig å diskutere om man spør meg - noen liker det og noen liker ikke det. Da ville jeg heller funnet et midtpunkt. Hva kan kuttes og hva kan ikke kuttes? Jeg vil nå påstå det er MYE av kulturstøtten som er rimelig bortkastet. Og når det gjelder elektronika er jeg enig, men hverken jeg eller du har vel gode argumenter for det, siden det bare er en smakssak. Rock og pop er jo større musikkgenrer, så hvorfor ikke øke støtten der?

Fagforeninger vet jeg utrolig lite om, da jeg aldri har vært medlem av en. Har ikke satt meg inn i den saken.
 
Politikk og hvilket parti en skal velge er vanskelig så lenge en ikke kan skreddersy et selv :)

FRP mangler "enerne" som de har hatt tidligere, Siv Jensen er derimot en karismatisk leder, men ellers er det tynt - slik jeg ser det. Tror likevel at det går mot et borgerlig flertall neste gang, rett og slett på grunn av de rødgrønne selv og hvordan perioden deres har forløpt, så spørs det bare om Høyre og FrP klarer å få til et levedyktig samarbeid... Jeg tviler litt på akkurat det.
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg liker ikke elektronika spesielt, men det er en milliardindustri. Det var bare et forsøk på å forklare hvordan noe svært få likte har utvikler seg til å bli noe som svært mange liker. Og av den grunn var disse som svært få likte berettiget til støtte fra staten.
Staten kan f.eks. støtte f.eks 10 kulturprosjekter, av disse er det kanskje 2 som i ettertid viser seg å tilføre fremtiden noe nytt. Men til gjengjeld blir kanskje disse 2 spire til en milliardindustri. Det er da jeg mener at vi må ha råd til å støtte 10 prosjekter selv om 8 av dem renner ut i sanden. Dette fordi de 2 som lever og inspirerer nye artister er så uendelig mye verdt både i penger og musikkglede.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg har nå forsåvidt meningen om at ikke en industri klarer å vokse på egenhånd, så har vi sikkert ikke så stort behov for den. Om ikke elektronia industrien hadde klart å vokse uten statelig støtte, så hadde vi nok ikke hatt det vondt uten den.
 

Bjørnar

Gründer
føler kanskje at et bevis på at frp ikke fungerer, er at de synker samtidig som børsen. i oppgangstider og "alle" har det bra, så begynner vi å sutre, og frp stiger. når det er dårlige tider, ser vi at vi trenger solid mannskap med roret, ap stiger og frp synker.

det er kanskje ikke så enkelt, men verdt å tenke over... :)
 
Topp