Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Regler for MVA ved kjøp av elektroniske tjenester fra utlandet

Stoppet

Banned
Jeg kjøper en del tjenester slik som webhotell, arbeid med koding, themes og medlemskap i diverse organisasjoner tilknyttet webutvikling og desigen. Noen av disse ligger utenfor avtaleområdet med Norge som sier at de skal påføre norsk MVA på fakturaene.
Er der noen som vet noe om reglene rundt dette? Må man rapportere inn til skattemyndighetene og "tollklarere" slike tjenester og betale MVA? Hva er egentlig reglene for kjøp av slike tjenester fra utlandet. Ved kjøp av varer er det enkelt med 350 kronersregelen, men jeg har ikke funnet ut noe om kjøp av slike tjenester og elektroniske varer som nevner. Hvis regelen gjelder også her, er det da 350 kroner pr dag, uke, måned? Enkelte kjøp er abonnement med månedlig eller kvartalsvis betaling.
Jeg har sendt brev til skattekontoret, men fikk et svar som tydelig viser at de ikke vet hva det er snakk om. De kunne ikke gi noe konkret svar bare masse prat rundt grøten for å sikre at de ikke svarte noe som de kan tas for i ettertid.
Fint hvis noen kan dele sine erfaringer eller kunskaper på området.
 

hansson

Langveisfarende
Kjøp av elektroniske tjenester fra utlandet skal du rapportere inn over MVA-oppgaven selv, post 7, hvis du er et firma som er MVA-registrert. Det er ikke noe MVA-fritak for summer under 350 kroner for dette. Den grensa gjelder kun for privatpersoner og kun når det er snakk om fysiske varer.
 

Stoppet

Banned
Hei. Jeg er ikke MVA geristrert, og blir det nok ikke inneværende år heller. Hva da?
 
Topp