Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Regler for søkeord

Adrian

New Member
Vurderer å prøve meg på litt keyword buying, og har derfor noen spørsmål rundt dette:

1. Hva skjer når TD "godtar" deg som keyword buyer?
2. Hva betyr det at en annonsør har "stengt Key Word Policy"?
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Vurderer å prøve meg på litt keyword buying, og har derfor noen spørsmål rundt dette:

1. Hva skjer når TD "godtar" deg som keyword buyer?
Når Tradedoubler godkjenner søknaden din, betyr det at du har adgang til å søke Tradedoublers annonsører om samarbeid.

Jeg har aldri hørt at TD "godtar" noen som keyword buyer.

Annonsørene hos Tradedoubler har ulik politikk på keyword buying, noe som bringer oss til ditt neste spørsmål...
2. Hva betyr det at en annonsør har "stengt Key Word Policy"?
Det betyr at du ikke kan bruke PPC for å drive trafikk via Tradedoublers affiliatelenke.

Dette betyr imidlertid ikke at du ikke kan drive trafikk til ditt eget nettsted (der det ligger lenker til annonsøren via Tradedoublers affiliatelenke).
 

Adrian

New Member
Takker for svar mapdaddy!

Siterer fra Tradedoubler sine sider:
Kode:
Om du ønsker å benytte søkeord, ta kontakt med support via vårt kontaktskjema. Vi vil da sette opp din konto for søkeord, slik at du får provisjon for klikk og unike besøkende. Merk at noen annonsører har restriksjoner på søkeord. Du er selv ansvarlig for å passe på at du følger disse retningslinene.


Det betyr at du ikke kan bruke PPC for å drive trafikk via Tradedoublers affiliatelenke.

Dette betyr imidlertid ikke at du ikke kan drive trafikk til ditt eget nettsted (der det ligger lenker til annonsøren via Tradedoublers affiliatelenke).

Tar NSB som eksempel:
NSB har nettopp stengt for keyword buying.
Det vil si at eg ikke lenger kan kjøpe nøkkelord som går direkte gjennom min aff link.

Men eg kan fortsatt kjøpe nøkkelordet "nsb", og lenke det til min egen side der eg kun har en TD aff link "Kjøp togbillett fra her"?
 

sKrud

Meget sliten student
Det vil si at eg ikke lenger kan kjøpe nøkkelord som går direkte gjennom min aff link.

Men eg kan fortsatt kjøpe nøkkelordet "nsb", og lenke det til min egen side der eg kun har en TD aff link "Kjøp togbillett fra her"?

Nei det kan du ikke, det vil de se på som en landingsside til TD annonsen og det vil i teorien være det samme.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Men eg kan fortsatt kjøpe nøkkelordet "nsb", og lenke det til min egen side der eg kun har en TD aff link "Kjøp togbillett fra her"?
Ja, jeg vil absolutt si ja til det.

Å delta i Tradedoubler-nettverket kan ikke diskvalifisere deg fra å kjøpe oppmerksomhet på søkemotorene som lenkes til dine egne nettsteder.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Ja, jeg vil absolutt si ja til det.

Å delta i Tradedoubler-nettverket kan ikke diskvalifisere deg fra å kjøpe oppmerksomhet på søkemotorene som lenkes til dine egne nettsteder.

Er du sikker på at dette er et smutthull som TD godtar? Har pushet en melding til Mats@TD for å høre hva han sier. Da skal isåfall jeg ta opp igjen noen av gamlekampanjene!
 
Sist redigert:

Adrian

New Member
Hadde absolutt vært en fordel om Mats kunne gitt oss noen rettningslinjer på dette, siden det er svært uklart hva som er lov og ikke lov når det gjelder keyword buying.
 
U

Uregistrert

Guest
Bumper denne tråden da jeg lurer på samme spørsmålet...

Har man lov å kjøpe f.eks Tele2 som søkeord hos Adwords som går til sin egen nettside. (med f.eks en aff-link i en artikkel eller en bannerannonse på nettsiden)

Noen som vet?
 

Mats@TD

Medlem
TradeDoubler og TradeDoublers annonsører kan selvsagt ikke nekte deg å kjøpe trafikk til din egen nettside, men en annonsør velger selv hvem de vil samarbeide med.

En nettside som ikke gir noen som helst form for verdi og kun inkluderer en lenke eller en banner videre til en TradeDoubler annonsør, vil en annonsør som har lukket keyword policy sannsynligvis ikke ønske å samarbeide med. I tillegg vil klikkprisen sannsynligvis bli uforholdsmessig høy siden Google skyr denne typen sider som pesten og gir deg en dårlig quality score.

En nettside som derimot gir en merverdi og inneholder bra og unikt innhold er Google veldig glad i. En annonsør vil selvsagt også synes at dette er en bra side å være på. De affiliatene med størst suksess hos TradeDoubler bygger som regel gode landingssider for deretter å kjøpe trafikk inn til disse. Jeg skrev tidligere i år et lite blogginnlegg om akkurat dette:

Hvordan tjener jeg penger på affiliatemarkedsføring? | TradeDoubler Blog NO

Fordelene er mange, men spesielt Quality Scoren hos Google og lavere CPC-priser gjør denne modellen attraktiv. Mange affiliates som driver trafikk på denne måten får 3 kroner tilbake for hver 1 krone de investerer, men selvsagt med store variasjoner.
 
Topp