Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Regler rundt lagring av data

Jeg driver og utvikler en app for iOS og Android. I denne appen skal brukere kunne kommunisere med hverandre via chatting (bare en del av appen, f.eks som i Finn den kjøper kan kontakt selger).

Jeg lurer litt på hva slags regler som gjelder rundt lagringen av denne informasjonen? Må den krypteres på en sånn måte at jeg ikke kan få tilgang til den?
Ikke det at jeg planlegger å spionere akkurat, men tenker viss en bruker rapporterer en annen og jeg må inn å sjekke hva grunnen til dette kan være. Er det en bruker som spammer eller lignende så må denne brukeren kanskje blokkeres. Men jeg kan ikke automatisk blokkere denne brukeren om den som rapporterte denne brukeren bare gjorde det for å få den andre stengt.

Vet at f.eks AirBnB har tilgang til samtaler for å kunne løse eventuelle klager, men dette er jo en utenlandsk app der det kanskje er andre regler. Den jeg lager er kun for det norske markedet.
 

Oscar

Member
Hadde det vært meg ville jeg sørget for å ha en eller annen måte å kunne moderere samtaler på. Evt. hemmelige nøkler enten til en bruker "rapporteres" etc. Du må ha en metode for å utestenge folk ihvertfall som hindrer misbruk. Dumt om chaten blir misbrukt
 

Stoppet

Banned
Eller budrunder for eksempel!
 
Topp