Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Reiser!

Marianne

Medlem
Nå er det lenge siden sist!

Jeg sitter jo ikke hos et nettverk lenger, men har aktive kampanjer ute både her og der via min (relativt) nye jobb på andre siden av bordet. Jeg markedsfører flyreiser, hotell, leiebil og pakkereiser for flere sterke merkevarer. Disse kampanjene/ affiliateprogrammene funker i dag helt ok - sett fra mitt perspektiv som kunde - men jeg er naturligvis veldig interessert i at det skal skje litt mer på den fronten, idet affiliatemarkedsføring er en kanal med stort potensiale.

I den forbindelse ønsker jeg derfor å komme i dialog med dere her inne igjen. Jeg vet at mange av dere har reise/ destinasjons-sider som dere enten ikke fokuserer på, eller rett og slett aldri har fått ordentlig i gang (tenker bl.a. på webforum-prosjektet '09).

Hva kan få dere til å fokusere på dette temaet igjen? Hvilke/ hva slags reise-kampanjer liker dere å jobbe med? En suksessfull affiliate-kampanje for meg som annonsør, er også en suksessfull kampanje for deg som affiliate (og naturligvis for nettverket som kjører kampanjen..).

Håper dere har lyst til å komme med noen innspill og ideer rundt temaet!


Og ellers, så må jeg innrømme at jeg har savnet å være en aktiv del av WF! :rolleyes:
 

picxx

Well-Known Member
deltakere og sider fra wf-08 og wf-09 er ledende innen sine nisjer.
vil nok tro at du gjorde det beste om du kontaktet enhver sideeier.
 

Marianne

Medlem
Vi benytter flere forskjellige nettverk nå i en testperiode.

Det jeg ønsker her, er ikke nødvendigvis at dere skal kaste dere over våre kampanjer - derimot håper jeg på å få i gang en dialog om hva dere kunne ønske dere innenfor nettopp denne nisjen. Og hvordan dere opplever det per i dag.. :)
 

kongen

kongemedlem
Hvis jeg skulle promotere for noe reiser så måtte jeg få en søk-etter-reise-boks for å plassere på mitt nettsted, for så å drive trafikk til mitt nettsted hvor folk kunne søke etter f.eks. sydenreiser/restplasser etc. Slik kunne jeg "brande" mitt domene. Søkeboksen måtte selvfølgelig være uten merkelapp (startour/apollo etc).

Ellers så må displayannonser kunne pekes til produktene. F.eks. når folk klikker på en annonse om sydenreiser så får de presentert sydenreiser. Når de klikker på en annonse om byreiser så får de presentert byreiser. Klikker de på annonse om tilbud på reise til Hellas så får de presentert reiser til Hellas. Jeg blir oppgitt hver gang jeg ser en annonse/tilbud for et produkt, klikker på annonsen og havner på forsiden til nettbutikken og må lete frem til tilbudsproduktet selv.
 

picxx

Well-Known Member
Vi benytter flere forskjellige nettverk nå i en testperiode.

Du var vel, om jeg ikke tar helt feil, promoter hos adservice tidligere?

Det som kanskje er smart er å fortelle hva som gjør dere spesielle,
og hvorfor vi(dem) burde inngå en avtale med deg.
 

Marianne

Medlem
Super tilbakemelding fra Kongen..! Takk takk :)

Og ja Picxx, jeg var litt forskjellig i Adservice tidligere.. Det er absolutt ingen hemmelighet. Men nå gjør jeg noe annet, og har dermed noen ganske andre interesser. ;)

Fordi vi er veldig aktive online, ser jeg en stor verdi i å kunne ta dere med i dialogen rundt affiliatekampanjene våre - på samme måte som vi løpende er i dialog med de større mediene for å kunne gjøre tingene best mulig. Nå har vi jo nettverk som burde kunne ta denne dialogen, men jeg liker tanken om å kunne snakke med dere selv også. :)

Jeg kommer ikke til å inngå direkteavtaler med affiliates, men derimot ønsker jeg å høre på det dere har å si, for på den måten å kanskje kunne gjøre de forskjellige affiliate-programmene våre enda mer attraktive.

Med 4 forskjellige reisebrands å markedsføre, er deres meninger og tanker ytterst relevante for meg. :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det å enkelt kunne integrere deres reisetjenester uten mange andre labels er som "kongen" sier veldig relevant for å kjøre "full pupp" på et slikt prosjekt.

At det er enkelt å dra ut forskjellige destinasjoner, kategorier etc er også en nødvendighet.

Kanskje et lukket forum for affiliates kunne være noe - på kryss av nettverk, plattformer etc. Et sted hvor det går an å være i direkte dialog med dere som annonsør. For jeg regner med det kan bli litt for mye om man skal gå i en-til-en dialog med alle.
 
U

Uregistrert

Guest
Hei,

Er ikke registrert her.

Har du link til selskap eller annen kontaktinfo utenfor webforumet?
 

Marianne

Medlem
God idé BK/ Msites (kjært barn har mange navn..)! Og ja, du har helt rett! Én til én kan bli litt voldsomt, og dessuten kommer det som regel enda mer interessant ut av å diskutere ting i plenum som det så fint heter.. :)
 
Topp