Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Reklamere i Norsk Nettverk av engelskpråklige sider.

Status
Stengt for ytterligere svar.

hewkings

New Member
Å må bare si jeg fikk meg en veldig god latter når jeg leser det her :D

Vil bare si lykke til med annonse salget, men jeg kommer ikke til også kjøpe noe, ikke 99,9% av alle webmasters i Norges land heller :D

Hilsen en som har jobbet for webtraffic.no ;)
 

KBleivik

Banned
Skal jeg gidde å svare?

Denne tråden dreier seg om reklametilbud på mine siter.

Ikke forvirr den med dine egne erfaringer. Start gjerne en egen tråd om det. Jeg har ikke tid til å lese den eller delta i den.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Skal jeg gidde å svare?

Denne tråden dreier seg om reklametilbud på mine siter.

Ikke forvirr den med dine egne erfaringer. Start gjerne en egen tråd om det. Jeg har ikke tid til å lese den eller delta i den.

Vel, siden du startet innlegget ditt med å prøve å gi deg selv autoritet på denne måten (samtidig som du avfeier alle andre som grønnskollinger og idioter), så virker det som du anser det som viktig. Forøvrig kan jeg si meg enig i at denne tråden HANDLET om reklametilbud på dine sider. Nå etterhvert har den - takket være din egen arroganse og et temperament som får meg selv til å virke som ismannen - utviklet seg til å se hvor heftig du klarer å dumme deg ut før du skjønner poenget alle sammen har prøvd å banke inn i skallen din:

Vil du selge annonser? Fint. Gi de som måtte være interesserte tilgang på STATISTIKK som viser hva det er de eventuelt kjøper.

(Til å være ex-analytiker i Norges bank virker det som at du har utrolig lite peil på hvor nyttig statistikk kan være som verktøy, men kanskje det er derfor det er nettopp ex-?)
 
Sist redigert:

KBleivik

Banned
Vel, siden du startet innlegget ditt med å prøve å gi deg selv autoritet på denne måten (samtidig som du avfeier alle andre som grønnskollinger og idioter), så virker det som du anser det som viktig.
At modertorer og / eller Admin ikke stopper disse løgnene sier jo litt om forumet og at der i høyeste grad er behov for en konkurrent i Norge.

Vel, siden du startet innlegget ditt med å prøve å gi deg selv
Vil du selge annonser? Fint. Gi de som måtte være interesserte tilgang på STATISTIKK som viser hva det er de eventuelt kjøper.
Jeg har prøvd å selge stabile branding lenker i et mini nettverk. Jeg har ikke trafikk data og vil heller ikke fremskaffe det. Dere fikk også tilbud om lenker øverst opp på mine to utenlandske oppslagstavler med mange 1000 medlemmer. Kom ikke nå å fortell meg at du også har hørt om spamboter. Leser du nøye vil du finne ut at jeg har slettet tusener, og det er nå vanskeligere for boter å registrere seg. Siden jeg har brukt så mye tid på dere er prisen nå doblet (selvsag også utenfor dette forumet) for topp statiske brand bannere på et av mine to fora. Det gjelder selvsagt globalt. Resten av tilbudet står ved lag.

(Til å være ex-analytiker i Norges bank virker det som at du har utrolig lite peil på hvor nyttig statistikk kan være som verktøy, men kanskje det er derfor det er nettopp ex-?)
Ja slik statistikk er selvsagt nyttig. Men jeg vet også hvor skjeve slike observatorer kan være. Der er en tradeoff mellom å bruke tid på det jeg kaller tut og kjør utvikling av sidene mine. Dere får ikke statistikk. "Clikk through" kan være svært misvisende. Lenkemanipulering er heller ikke det det en gang var. Fordelen med statiske brand lenker er at dere vet hvor deres banner vises.

Gå tilbake til opprinnelig post om den var uklar.

Med den holdningen tror jeg ikke du trenger å svare på så mange spørsmål uansett, de fleste blir nok skremt bort av en sånn fremtoning...
Jeg selger ikke holdninger. Jeg selger online reklame.


Dette er et tilbud om statiske brand lenker i mitt mini nettverk og minimum for ett år.
 
Sist redigert:

looper

Medlem
Jeg selger ikke holdninger. Jeg selger online reklame.

Nei, du har så rett. Men det er nok store muligheter for at de som evt. er potensielle kjøpere av dine produkter velger deg bort pga holdningene dine.

Men jeg foreslår at vi ikke gir denne tråden mer oppmerksomhet enn den fortjener :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Jeg selger ikke holdninger. Jeg selger online reklame.


Dette er et tilbud om statiske brand lenker i mitt mini nettverk og minimum for ett år.

Ok. La meg forklare det på en annen måte: Du gir potensielle annonsører ingen mulighet til å bedømme verdien av det du selger. For alt vi vet er det bare deg selv og googlebot'en som noensinne er innom sidene dine. Selv om det er mulig å manipulere statistikk vil f.ex. GA ihvertfall gi en viss pekepinn om produktet du selger har noen verdi eller ikke.

Hadde du f.ex vært gisle hannemyr som ville selge en annonse på sidene sine, eller en annen person flere her inne kjente og stolte på, så kunne du *kanskje* ha fått solgt annonser på den måten du prøver å gjøre det, men det er du ikke. Jeg mener å ha sett nicket ditt på NWF eller noe sånt, men det er VELDIG langt fra det til å være noen jeg slenger noen tusenlapper etter helt uten noen som helst dokumentasjon på verdien av det jeg får tilbake. Og det samme gjelder nok alle andre som har et snev av forretningssans, en faktor som er ganske høy her inne (om enn varierende).

Det er mulig du mener at du er en så kjent person at alle bare bør ta ditt ord for alt mulig, men det er nok dessverre ikke realiteten.

Og ang. det du kaller løgner - les gjennom dine egne uttalelser her i tråden en gang til er du snill, eller nei, stryk "er du snill". Gjør det for din egen skyld. Måten du omtaler og rakker ned på alt og alle som ikke automatisk godtar deg som selve Autoriteten Over Internett Og Alt Dertil Tilhørende er ekstremt arrogant, og sannsynligvis den dårligste salgsteknikken jeg noensinne har sett.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Hva vet du om det? Etter 20 år i Norges Bansk forskningsavdeling, begynte jeg i et lite firma i Haugesund. Der hadde jeg det faglige ansvaret for unge selgere i Haugesund, Stavanger og Bergen. De var forpliktet til å pugge finansavtaleloven om rådgivers plikter.

At du hadde fagansvar for noen rådgivere som måtte pugge finansavtaleloven gjør deg vel neppe til noen ekspert på salg. Jeg står fremdeles på mitt om at du tydelig mangler kompetanse på dette området.
Men, skal selvfølgelig være den første til å innrømme det om jeg skulle ta feil!

Tiden vil vise hvor mye du skiller deg fra de andre trollene.


Det varte ikke lenge.

Noen ganger blir jeg så engasjert at jeg kan gjøre feil, det har tydeligvis skjedd for deg også her. For hvis du leser teksten min en gang til så ser du at jeg omtalte HANDLINGEN din, ikke deg som person. Det er to vidt forskjellige ting!
HANDLINGEN din var barnslig, om du er det kan jeg ikke svare på da jeg ikke kjenner deg....
 

KBleivik

Banned
Statiske brandlenker selges. "Take it or leave it".

1. Hvor mye tid tror dere jeg hadde brukt om jeg skulle analysere over 50 siter for trafikkdata?
2. Siden jeg skrev min siste melding har jeg nesten lest ut en bok om utvikling av mobile siter og webapplikasjoner.
3. Jeg har også fått en ny affiliate provider, jeg muligens i fase III vil tjene mer på enn på et titalls (hundretalls) statiske bannerlenker.

Jeg skal innrømme følgende feil. I opprinnelig post burde det stått.

Statiske bannerlenker selges i et mini nettverk av norske og engelskspråklige sider.
Ingen trafikkanalyse eller andre opplysninger vil bli gitt. Det må en kjøper selv finne ut av da vi mener dette er et gunstig tilbud.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Jeg skal innrømme følgende feil. I opprinnelig post burde det stått.

Statiske bannerlenker selges i et mini nettverk av norske og engelskspråklige sider.
Ingen trafikkanalyse eller andre opplysninger vil bli gitt. Det må en kjøper selv finne ut av da vi mener dette er et gunstig tilbud.

Man lærer så lenge man lever. Heldigvis.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp