Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Reklamere i Norsk Nettverk av engelskpråklige sider.

Status
Stengt for ytterligere svar.

picxx

Well-Known Member
1. Hvor mye tid tror dere jeg hadde brukt om jeg skulle analysere over 50 siter for trafikkdata?

Kanskje ikke mer enn andre som kan fremskaffe trafikkdata på 50 sider?
Jeg har rundt 60 norske sider og kan fremskaffe trafikkdata på enhver av disse sidene.
I tillegg har jeg også en del engelske sider, hvor det også kan fremskaffes trafikkdata.
Det tar 2 min. å gå inn på en side som f.eks. analytics eller statcounter, kopiere koden og deretter lime den inn i footer på siden din.
 

KBleivik

Banned
Kanskje ikke mer enn andre som kan fremskaffe trafikkdata på 50 sider?
Det tar 2 min. å gå inn på en side som f.eks. analytics eller statcounter, kopiere koden og deretter lime den inn i footer på siden din.
  1. Og du har lest mine foregående poster i denne tråden?
  2. Hva skrev jeg om automatisk tracking kode?
  3. Har du sett sider som henger fordi GA eller annen tredje parts kode lastes?
  4. Jeg går nå inn i fase III uten at dere får vite mer om hva det innebærer utover det at innebygging av tredje parts kode holdes på et minimum.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
1. Hvor mye tid tror dere jeg hadde brukt om jeg skulle analysere over 50 siter for trafikkdata?
2. Siden jeg skrev min siste melding har jeg nesten lest ut en bok om utvikling av mobile siter og webapplikasjoner.
3. Jeg har også fått en ny affiliate provider, jeg muligens i fase III vil tjene mer på enn på et titalls (hundretalls) statiske bannerlenker.

1: Ingen sier at du trenger å analysere dem selv hvis du ikke er interessert, men du bør snart forstå at hvis du vil selge annonser (affiliate-annonser er noe helt annet, da er det du som tar risikoen, selger du annonseplassen til fastpris er det derimot kjøper som tar risikoen), bare å ta et kjapt screenshot av hovedsiden på GA for hver av domenene ville ha holdt langt i denne omgangen, så hvor mye tid du ville ha brukt? Tja, la oss ta i litt, og si et halvt minutt pr side, altså ca en halvtime hvis du hadde i underkant av 60 sider. I stedet har du nå brukt ganske mye mer tid på å krangle her.

2: Så fint da. Det dumme med tradisjonelle bøker i forhold til onlineverdenen, er at utviklingen går såpass fort at trykte medier blir veldig fort utdatert. Jeg ville heller ha prøvd på å finne noen nyttige nettsider om det samme temaet, da ville du sannsynligvis ha fått mye mer nytte av det.

3: Så fint, lykke til.
 

picxx

Well-Known Member
  1. Har du sett sider som henger fordi GA eller annen tredje parts kode lastes?

På samme måte som at sider kan henge ved bruk av f.eks. adsense (som jo du bruker på sidene dine) kan det forekomme at de også henger grunnet en trackingkode ja.
 

KBleivik

Banned
Lenker / klikk / utgående lenker / inngående lenker

1: Ingen sier at du trenger å analysere dem selv hvis du ikke er interessert, men du bør snart forstå at hvis du vil selge annonser (affiliate-annonser er noe helt annet, da er det du som tar risikoen, selger du annonseplassen til fastpris er det derimot kjøper som tar risikoen), bare å ta et kjapt screenshot av hovedsiden på GA for hver av domenene ville ha holdt langt i denne omgangen, så hvor mye tid du ville ha brukt?
Som sagt, jeg bruker ikke, og har ikke tenkt å bruke tracking kode på mine siter. Jeg er ute etter semantiske (stablie) branding lenker på mine siter. Det finner en kunde lettest ut selv. Der er forskjell på siter og sider. Kunden får plassert koden der vedkommende ønsker i forhold til automatisk kode. Konkurrerer to kunder om fast bannerlenke på samme side får den som kommer først velge plass. Selger tar også alltid en risiko, ettersom kunden kan endre det banneret det lenkes til.

Links::: Life or death of your eBusiness.

Jante Loven rår ikke så mye ute i verden. Der er noen som takker meg i den tråden. Her er man mer opptatt av min person enn av mitt produkt. Typisk noske å være (unnskyld uttrykket DUM?).

Selger tar en stor risiko om vedkommende selger lenker uten rel="nofollow" attributten på leken. Vedkommende blir kjent som en uetisk leverandør og det samme risikerer den som kjøper lenker uten rel="nofollow" attributten. Vedkommende kan får rykte som lenke manipulator.

Takk for at du bryr deg om hvordan jeg skal jobbe.

Jeg mener å ha sett nicket ditt på NWF eller noe sånt, men det er VELDIG langt fra det til å være noen jeg slenger noen tusenlapper etter helt uten noen som helst dokumentasjon på verdien av det jeg får tilbake. Og det samme gjelder nok alle andre som har et snev av forretningssans, en faktor som er ganske høy her inne (om enn varierende).
Nå vet ikke jeg hva NWF er og det er jo glimrende at jeg er kommet til et norsk forum der forretningssansen er høy. Det var jo det jeg lette etter:eek:

Tja, la oss ta i litt, og si et halvt minutt pr side, altså ca en halvtime hvis du hadde i underkant av 60 sider. I stedet har du nå brukt ganske mye mer tid på å krangle her.
Jeg krangler ikke.:confused: Jeg driver med omdømme behandling.

Såpass innsikt har jeg i salg at ingen av dere har vært interresert i min vare, men i min person og mine holdninger. Jeg har merket meg at fjortis tonen i noen tidligere poster er borte, så kanskje jeg er i ferd med å komme tilbake der jeg muligens var før denne tråden startet. Det er lov å skyte seg selv i foten. Vi får se hvem som ender opp med et skudd i foten, meg eller annonyme fjortiser for å si det på den arrogante :D måten :cool:

2: Så fint da. Det dumme med tradisjonelle bøker i forhold til onlineverdenen, er at utviklingen går såpass fort at trykte medier blir veldig fort utdatert. Jeg ville heller ha prøvd på å finne noen nyttige nettsider om det samme temaet, da ville du sannsynligvis ha fått mye mer nytte av det.
Jeg kan berolige deg med at boken er fra juni 2011. Jeg leser når jeg er på toget, på badestranden, på en flyplass etc. Jeg foretrekker noen ganger bøker, men ikke alltid. Var det et arrogant svar eller er faktisk svar?

3: Så fint, lykke til.
Takk for det.
 
Sist redigert:

KBleivik

Banned
På samme måte som at sider kan henge ved bruk av f.eks. adsense (som jo du bruker på sidene dine) kan det forekomme at de også henger grunnet en trackingkode ja.
Det er ikke mitt inntrykk. Mange henger på grunn av GA. Samtidig er Google veldig opptatt av at siter / siter laster fort. Se denne

Google's Tips to Speed Up Your Site

klistrede ***** posten på WebProWorld.

Jeg ser ikke at Google AdSense sider henger nevneverdig.

Takk for rådene, men foreløpig har jeg ikke planer om å embedde tredje parts tracking kode.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Du trenger faktisk ikke annet enn adsense.
Du kan hente ut trafikkstat fra adsense, så er du intressert i å dele trafikkdata vil ikke dette være noe problem for deg.
 

KBleivik

Banned
Du trenger faktisk ikke annet enn adsense.
Du kan hente ut trafikkstat fra adsense, så er du intressert i å dele trafikkdata vil ikke dette være noe problem for deg.
Jeg mener at GA måtte være inkludert i AdSense. Jeg mener ihvertfall at det var slik tidligere. Nei jeg har viktigere ting å gjøre enn å grave meg ned i GA og annen statistikk.

Jeg vedgår som nevnt ovenfor at jeg skulle gjort oppmerksom på dette i OP. Jeg merner også at det er viktig å argumentere for mitt syn i denne tråden. Godta at personer og firmaer har ulike forretningsmodeller.

Jeg lærte et viktig prinsipp i salg:

Kode:
Konkurrer ikke med en potensiell kunde.
Jeg mener at jeg ikke konkurrerer med en potensiell kunde i denne tråden.

Og noe tilsvarende kan kanskje sies om kunden. Ikke tro at du vet mer om selgers produkt enn selger selv. Når du forstår at det er nytteløst å prute, så slutter du også å prute. Mener du at produktet som selges ikke er godt nok, går du til en som gir deg det du er ute etter til en gitt pris og kvalitet. Kjøp og selg gjerne lenker UTEN rel="nofollow" attributten, men kom ikke å si at dere ikke ble advart.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Tror i bunn og grunn ikke medlemmene her på wf reagerte så mye på at du ikke vil bruke statistikkverktøy, men heller på holdningen der du gir klar beskjed om at man ikke trenger å vente seg svar på flere spørsmål. Kunder har en tendens til å forvente seg svar på de spørsmål man stiller til en evt. selger.
 

KBleivik

Banned
Et raskt svar kan jeg jo gi dere. På dette

oopschool.com/phpBB3/
forumet som jeg var innom i dag for å redigere en post, er trafikken sterkt økende.

In total there are 68 users online :: 16 registered, 0 hidden and 52 guests (based on users active over the past 5 minutes)
Most users ever online was 121 on Sun Nov 27, 2011 2:28 pm
 
Sist redigert av en moderator:

typisk

Utvikler
Men aktiviteten er fraværende? Såvidt jeg ser er det kun du som poster.
Kun boter innom og ser det ut som...
Registered users: annxiaou1outletq, Google [Bot], Google Adsense [Bot], ody188togyOppog, QuarmFrurgeui
I tillegg har du 80k registrerte medlemmer, så det sier seg selv at denne statistikken bare er svada.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp